כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

רוצים לקנות אבן סגולה מהכותל? כנסו ל-eBay

באתר המכירות מוצעות למכירה אבנים מהכותל כסגולה • "הקרן למורשת הכותל" הגישה תלונה למשטרה: "מדובר במעילה" • וגם: סיפור מחריד על אבן שהרגה חולה

הכותל המערבי; צילום יעקב כהן
הכותל המערבי; צילום יעקב כהן

באתר האינטרנט 'אי-ביי' מוצעות אבנים מהכותל המערבי למכירה כברכה וסגולה.

יהודים מהעולם שראו בכך פגיעה וחילול הקודש, פנו אל רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ והביאו לתשומת ליבו על מכירת האבנים.

בתגובה פנה רב הכותל אל בעלי האתר ודרש להפסיק עם מעשה זה בציינו כי השימוש באבנים מהכותל המערבי מהווה חילול הקודש, יש בזה איסור דאורייתא של "מעילה", ואף יש בזה עבירה חוקית על חוק העתיקות.

הרב ציטט את הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל בספרו אגרות משה שכתב שהעושה כן מועל בקדשי שמים, ועובר על איסור חמור של לא תעשון כן לה' אלוקיכם. ורבים כתבו שאין בזה ברכה אלא קללה ח"ו.

"גם אם מדובר על אבנים מאיזור הכותל שנלקחו ללא רשות, יש בזה הונאה כאילו יש בזה איזה סגולה וברכה, ולא הוא! קללה יש בזה", כתב.

הרב מביא בספרו "הלכות ומנהגים בכותל המערבי" בשמו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חתנו של פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב שליט"א מעשה נורא באשה שחלתה והבעל שמע שאם ישים מתחת לראשותיה אבן קטנה מאבני הכותל המערבי תתרפא, ואולם מיד לאחר שעשה כן נפטרה האשה ל"ע.

במקביל הוגשה תלונה למשטרה על ידי "הקרן למורשת הכותל המערבי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}