כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שגרירויות ישראל הותקפו: פצועה בפיגוע בהודו

למחרת יום השנה לחיסול מורנייה: אשת דיפלומט ישראלי נפצעה בפיצוץ מטען שהוצמד לרכב השגרירות בדלהי • התגלה ונוטרל מטען ברכב של השגרירות בטביליסי שבגאורגיה

המכונית עולה באש לאחר פיצוץ מטען החבלה
המכונית עולה באש לאחר פיצוץ מטען החבלה

בניו דלהי שבהודו התפוצץ מטען חבלה סמוך לשגרירות ישראל.

על פי הדיווח, טלי קורן יהושע, עובדת השגרירות ואשתו של דיפלומט ישראלי בכיר בת 42 ששהתה ברכב נפגעה ופונתה במצב קל עד בינוני לבית החולים, שם הוכנסה לחדר ניתוח להוצאת רסיסים מגופה. 3 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל.

מספר שעות לפני כן, התרחש אירוע נוסף, בתוך מכונית סמוך לשגרירות ישראל בטיביליסי בירת גאורגיה, שם נמצא מטען חבלה. על פי הדיווח, עובד שגרירות מקומי שאינו אזרח ישראלי גילה את המטען מוצמד למכוניתו והזעיק את המשטרה. חבלנים שהגיעו למקום ניטרלו את המטען, לא היו נפגעים.

ישנו דיווח שנבדק כעת, לפיו שני רוכבי אופנוע נראו משליכים חפץ לתוך הרכב, ונמלטים מהמקום באמצעות אופנוע מאזור הפיצוץ. המשטרה המקומית עורכת סריקות אחריהם.

קציני הביטחון הורו לנציגים הישראליים בחו"ל שלא לנסוע בערים בכלי רכב, ולהעלות את רמת הכוננות בשגרירויות ישראל בעולם.

המטען התגלה למחרת יום השנה לחיסולו של עימאד מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה, שנהרג בפיצוץ מכונית סמוך לדמשק ב-12 בפברואר 2008.

מתי גולשטיין מפקד יחידה הבינלאומית של זק"א השוהה בימים אלו במקסיקו לצורך הכשרת מתנדבים, סיפר ל'בחדרי חרדים': פיצוץ התרחש ברכב של שגרירות ישראל בניו דלהי בהודו, כתוצאה מכך נפגעה אישה אחת במצב קל. כשעה לאחר מכן, זוהה מטען חבלה שהוצמד לרכב סמוך לשגרירות ישראל בגיאורגיה, למרבה המזל המטען נוטרל בזמן. כמו כן, במסגרת היחידות הבינלאומיות של זק"א ברחבי העולם, הועברו בחודשים האחרונים ריענונים לגבי אירוע משברי ברחבי הקהילה.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}