כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ומי הצביע נגד המקווה? פינדרוס ופפה אללו ממרצ

שערוריה: 'יהדות התורה' חברה למרצ והצביעה נגד תקציב לבניית מקווה בשכונת הר נוף • הרקע: ויכוח על מיליון וחצי ש"ח • שמחיוף: "משחקים לידי החילונים"

מקווה. צילום אילוסטרציה
מקווה. צילום אילוסטרציה



לא להאמין: ערה בוועדת הכספים בעיריית ירושלים: אתמול (א') הצביעו חברי יהדות התורה נגד אישור תקציב של מיליון וחצי שקל עבור מקווה בשכונת הר-נוף.

הסיבה להתנגדות? תלוי את מי שואלים.

מקורו של התקציב, מיליון וחצי שקלים, מכספים שהיו אמורים לשמש מספר בתי כנסת ברחבי העיר ובשל נסיבות ביורוקרטיות הכסף לא מומש ובגין סעיף ההחזרים, חזר לידי עיריית ירושלים שהחליטה להקצותו לטובת מקווה בהר-נוף.

מי שהוביל את ההחלטה להעביר את התקציב, עמד יצחק הנאו, מנהל מבני דת בירושלים.

הנאו וחברים נוספים שהשתתפו בדיון הופתעו לגלות את פרצופם האמיתי של חברי יהדות התורה שהתנגדו בהצבעה להעברת התקציב, כך לטענתם זאת בעוד 900 אלף שקל אחרים כבר הועברו לידי המקווה בשכונה.

החברים בסיעה חברו להתנגדות של פפה אללו מסיעת מרצ, אשר בדרך כלל מתנגד להצעות שונות מקשורת בתמיכה בדת.

חוסר אנושות

התירוץ הרשמי של חברי 'יהדות התורה' היה כי ישנה דרישה שהבור במקווה יהיה כשיטת חב"ד, אך בפועל הסיבה האמיתית היא הוויכוח הארוך על יעודם של המיליון וחצי שקלים.

לטענת יו"ר סיעת יהדות התורה, יעקב הלפרין, ישנה חצי שנה נוספת שבה בתי הכנסת יכולים לשמר את הכסף המגיע להם מלכתחילה מעבר לסעיף ההחזרים לפיו הכסף צריך לחזור לידי העירייה.

"יצחק הנאו החליט על דעת עצמו מבלי להתייעץ עם הסיעות החרדיות בעירייה וללא אישור של רב מוסמך לקחת את הכסף שהקוצב לבתי כנסת ולהעביר אותו לאישור מקווה", טוען יו"ר הסיעה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "בתי הכנסת לא מימשו את הכסף בגלל הליכי בירוקרטיה כדוגמת טופס 4 וכד' ולכן בגלל לחצים פוליטיים יילקח הכסף הזה לצורך אחר.

"כמו שלא יעלה על דעתו של אף אדם שנסגור כיתות חינוך בעיר וניקח את הכסף לדבר אחר. סיעת יהדות התורה שומרת על כל ענייני היהדות בירושלים. המהלך שניסו להעביר מעיד על חוסר הגינות, אנושות וחוסר צדק מוחלט", אמר הלפרין.

הכל בגלל ש"ס

סגן ראש העיר ויו"ר סיעת ש"ס אלי שמחיוף שיגר אמש הודעה לסגן ראש עיריית ירושלים מטעם יהדות התורה, יצחק פינדרוס בו כתב: "מאז היותי בעירייה מזה כ-15 שנה לא היה כדבר הזה, שנציג חרדי מצביע נגד מקווה ועוד משיקולים זרים".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר שמחיוף כי באשר לטענותיו של הלפרין שיצחק הנאו לא התייעץ עם יהדות התורה, "התיק הזה שייך לסיעת ש"ס ולא ליהדות התורה. אסור לנו לבוא ולשחק לידיים של החילונים. אילו החברים היו חושבים פעמיים, זה לא היה קורה".

יצחק הנאו סירב להגיב לידיעה.

אלא שבפועל נציגי התושבים שעמלו במשך זמן רב להעברת התקציב- לא מוכנים לוותר.

בישיבת המועצה הקרובה יובא התקציב לאישור חברי המועצה ושם הם מקווים כי הדברים ייראו אחרת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}