כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

זאב פרנק מערער • עורכי דינו: "'פרוצה' זה לא הטרדה"

"קללה כלפי אישה לא מהווה הטרדה", טוען זאב פרנק מירושלים שהואשם בתקיפה ובהטרדה • דורש: לבטל את כתב האישום ולשחררו ממעצר הבית שנגזר עליו

זאב פרנק. צילום ארכיון
זאב פרנק. צילום ארכיון



זאב פרנק, תושב שכונת מאה שערים, נעצר על-ידי משטרת ירושלים לפני יותר מחודש, לאחר שהואשם בתקיפת שוטרים וביריקה לעבר אישה שצעדה בשכונת בית ישראל.

הבוקר (א'), הגיש פרנק ערר לבית המשפט המחוזי בירושלים, בטענה כי יש לבטל את מעצר הבית בו הוא שוהה וכן את כתב האישום שהוגש נגדו.

את הבקשה הגישו פרקליטיו, עורכי הדין יאיר נהוראי ואיתן להמן, שטענו כי בית המשפט השלום טעה כשקבע כי יש תשתית ראייתית לעבירות המיוחסות לו. "כינוי אדם בכינוי משפיל על רקע צורת לבוש, אינו מהווה כלל עבירה בצורה המיוחסת", נכתב בבקשה.

לטענת נהוראי ולהמן, קללה כלפי אישה, גם אם היא ראויה לגנאי מוסרי בחברה ליברלית, היא לא מקיימת עבירה פלילית של הטרדה.

לדבריהם, "למרבה הצער, מדי יום מושמעים במרחב הציבורי והפרטי בישראל ביטויים לא נאים, אפילו כאלו שניתן לכנותם כמבזים. רבים מהם אף מושמעים על רקע מיניותו של האדם, אך לעולם אין מועמדים המקללים לדין פלילי.

"לפיכך אין לקבל את העמדתו היחידנית לדין של פרנק אך ורק על רקע תחושה שאינה מבוססת כלל עובדתית כאילו מדובר בתופעה מתגברת ומתרחבת".

עוד כותבים עורכי הדין, כי יש יסוד סביר להניח שבית המשפט שידון בתיק העיקרי יזכה את פרנק בשל טענת הגנה מן הצדק. השניים מפנים את בית המשפט להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לעבירות הנוגעות לחופש הביטוי, שהנחה לנקוט מדיניות של ריסון ואיפוק מרביים בעבירות של העלבת עובד ציבור, ובהנחיה לא להגיש כתבי אישום בנושא איסור לשון הרע אלא במקרים חריגים ביותר.

השניים כתבו: "דומה שהנחיות היועץ המשפטי עצמו נשכחו על ידו, על רקע אווירה תקשורתית וזהו בדיוק המקרה בו יש להגן על המיעוט ולא על הרוב שידע עד היום להבליג היטב על התבטאויות קשות מאלו".

לבסוף טוענים הפרקליטים כי טעה בית משפט השלום בקביעתו כאילו פרנק מסוכן: "גם אם הביטוי שבו פרנק השתמש אינו נעים לאוזן, הרי שהוא אינו מסוכן. מדובר באדם נורמטיבי שהשמיע קללה באופן חד פעמי. פרנק אף לא תקף שוטר בנסיבות מחמירות ולא ניתן לתת כל אמון בעדויות השוטרים ששיקרו בתיאור האירוע".

עוד בנושא:

סופית: הסיקריק זאב פרנק שוחרר למעצר בית
כתב אישום חסר-תקדים נגד פרנק • הסיבה: צעקה
סרטון חושף: משטרת ישראל העלילה על פרנק • צפו
פרנק מתלונן: שוטרים היכו אותי עד שפני וגופי שתתו דם
נעצר סיקריק שקרא 'שיקסע' לעוברת אורח בירושלים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}