כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שיבושים מתגברים ברכבת - והפעם בכוונה

הסיבות לשיבושים: חבילת אחזקה חיצונית לקטרים ומינוי מנהל חדש לתחנת יבנה

  • י"ט שבט התשע"ב
רכבת ישראל. צילום: יעקב נחומי
רכבת ישראל. צילום: יעקב נחומי

עם תום השביתה הכללית במשק, הודיעה היום יו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי, על השבתה של ארבעה קטרים חדשים, שנרכשו באחרונה. הסיבה לכך היא הכשרה לוקה בחסר, לטענתה, לנהגי אותם קטרים. לטענת הוועד, אפשר היה להחליף את באופן זמני בקטרים אחרים, אך מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, מנע זאת. בכל מקרה, צפויים שיבושים בתנועת הרכבות.

בנוסף, קו ראשל"צ-הוד השרון יושבת בשל מינוי המנהל לתחנת יבנה החל מהערב. בוועד טוענים כי מדובר במינוי מקורבים, ובאילו בהנהלת הרכבת טוענים כי העובד מונה על פי המלצת מנהליו, ובניגוד לדרישתה של יו"ר הוועד, שהעדיפה מועמד אחר. הוועד לא פנה לבית המשפט או ניסה להילחם נגד המינויים בדרכים שלא פוגעות בנוסעים.

ועד העובדים מאיים כי שיבושים אלה יהיו קלים לעומת שיבושים קשים שייפתחו עוד 48 שעות בשל ההחלטה לרכוש חבילות שירות חיצוניות לקרונות החדשים.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "צר לנו כי יו"ר הוועד ממשיכה לפגוע בשירות לציבור הרחב בכל עת שמתקבלת החלטה שאינה תואמת את דעתה במקום לנהל מו"מ ענייני ולהביא לפתרון המחלוקות הקיימות ושיפור שירותי הרכבת לטובת הציבור בישראל. מהלכים אלו של יו"ר הוועד מצעידים את רכבת ישראל אחורנית ומסכלים את מימוש השקעות העתק של המדינה בתוכנית הפיתוח ברכבת לרווחת הציבור. אנו קוראים ליו"ר הוועד לבחור בדרך של הידברות ולא לפגוע שוב בציבור הנוסעים והעובדים".

בוועד אומרים בתגובה: "אנחנו מצרים על שההנהלה משליכה את חוסר יכולתה לנהל על העובדים. הוועד, שהנהלה מכפישה יומם וליל, נלחם על הזכויות הבסיסיות של עובדיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}