כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שטייניץ ועיני מברכים על סיום השביתה: פיתרון חלקי

שר האוצר ויו"ר ההסתדרות כינסו מסיבת עיתונאים משותפת להכרזה על סיום השביתה • שטייניץ: "תיקון היסטורי" • עיני: "אחד המאבקים הקשים בחיי" • ומה רה"מ הגיב?

מאבק עיקש. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני
מאבק עיקש. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני

במסיבת עיתונאים משותפת שכינסו הבוקר (א') שר האוצר, יובל שטייניץ, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בירכו השניים את ההסכם שהביא לסיומה של השביתה הכללית במשק תוך ששיפרה את תנאי עבודתם של עובדי הקבלן.

"ממשלת ישראל ביחד עם ההסתדרות משפרת ומחזקת את העובדים החלשים", אמר שטייניץ, והוסיף כי "ההסכם הזה טוב, אפילו טוב מאוד, יש בו שיפור משמעותי לא רק של שכר העובדים, אלא חשוב מכך, של התנאים הסוציאליים של עובדי השמירה והניקיון, הפרשה לפנסיה מהיום הראשון, חיסכון לטווח ארוך כקרן השתלמות, מתנות לחגים, ארוחות מסובסדות, הגברת אכיפה ועוד".

שטייניץ הוסיף כי מדובר ב"תיקון היסטורי" ובחיזוק העובדים החלשים תוך עידודם לצאת לעבודה. "מי שיוצא ומתאמץ ועובד, מקבל על כך את התמורה", אמר והוסיף: "אני גאה להיות שר האוצר שרוצה ויכול לעשות תיקון כזה. תיקון שכזה, בשנים האחרונות, לא יכול להתקיים באמריקה ובמדינות מפותחות אחרות".

גם עיני, מצידו, שמר על ארשת חגיגית, הודה לאזרחי המדינה "על גילוי הסובלנות והסבלנות", והביע שמחה על ש"השביתה הסתיימה".

עיני הוסיף ואמר "עשיתי בחיי המון מאבקים, ואני חייב להגיד שזה אחד הקשים ביותר. שר האוצר היה עיקש, אבל אני חייב להודות שעם זאת הוא גילה רגישות חברתית, והמשא ומתן לא היה מסתיים אם הוא לא היה כזה".

"בסוף, זה הסכם פורץ דרך, טיפלנו באוכלוסייה החלשה ביותר, באנו למאבק על ציבור שבאמת קשה לו. שיפרנו תנאים של האוכלוסייה החלשה במשק, והדבר החשוב ביותר הוא שבפעם הראשונה עובדי שמירה וניקיון יהיו צמודים להסכמי השכר של מגזר הציבורי, כך שכל מאבק עתידי ותוספת שכר בציבורי תחול עליהם מהיום והלאה".

עיני הדגיש כי עדיין לא מדובר על פתרון מלא לסוגייה, שהיא "רחבה, מורכבת", אבל לפחות הביא למעט "תקווה לאותם אנשים".

בפתח ישיבת הממשלה בירך הבוקר גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את סיום השביתה. "הבוקר נתבשרנו על סיום השביתה בעניין שהוזנח במשך שני – עניין עובדי הקבלן. אני מברך את שר האוצר שטייניץ ואת יו"ר ההסתדרות עיני על שהגיעו להסכם חשוב שמשפר עד מאד את תנאי העסקתם של עובדי הקבלן. אני חושב שזה הישג חשוב מאד שמתקן, ולא חלקית, עוולות של עשרות שנים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}