כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בגלל הארנונה: סטודנטים פנו לבג"צ נגד משרד הפנים

תשע אגודות סטודנטים יגישו היום בקשה לפסילת התקנות החדשות של משרד הפנים הפוטרות מארנונה מוסדות מסוימים - ובהם ישיבות • "זו חקיקה סקטוריאלית"

שר הפנים, אלי ישי. צילום: יעקב כהן
שר הפנים, אלי ישי. צילום: יעקב כהן

תשע אגודות סטודנטים יגישו היום (א') בקשה לפסילה של התקנה החדשה שפורסמה על ידי משרד הפנים, בה מוענק פטור מארנונה למוסדות ציבור בהם לנים חוסים ותלמידים, אשר אינה כוללת מעונות סטודנטים.

מדובר במהלך מתואם אותו מובילות אגודות הסטודנטים באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת ת"א, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, מכללת אריאל, מכללת שנקר, מכללת דוד ילין לחינוך ומכללת נתניה. העתירה מוגשת ע"י משרד עו"ד ויינברגר ברטנטל.

כזכור, כבר לפני כחודש ימים שוגר מכתב אזהרה על ידי האגודות הנ"ל אל שר הפנים, אלי ישי.לטענתם, מטרתו להעניק פטור מתשלום ארנונה למוסדות ציבור שבהם מאות מוסדות חרדים, על ידי "קריטריון תפור", תוך התעלמות מציבור הסטודנטים והצעירים.

"מאליו מובן, כי הקריטריון החדש עשוי להטיב עם מוסדות שונים, ביניהם, למשל, הוסטלים של בעלי מוגבלויות נפשיות הוסטלים לשיקום אסירים, אך בד בבד אמור להטיב בעיקרו עם ישיבות שלהן פנימיות המשמשות להלנת אברכים", נכתב באותו מכתב.

הכותבים הוסיפו כי "באופן תמוה נראה כי לא נעשה כל ניסיון לאפשר את החלת הפטור על מוסדות אקדמיים אשר בהן מעונות לסטודנטים, ואשר בחלקם, מנוהלות המעונות על ידי אגודות סטודנטים". לדבריהם, "מדובר בהחלטה מפלה ובלתי חוקית, הנגועה בשיקולים פוליטיים ושאין מאחוריה כל הצדקה עניינית; החלטה שמשמעותה העדפה פסולה של ישיבות אברכים ותלמידיהם על פני המוסדות להשכלה גבוהה וציבור הסטודנטים המתגורר במעונות".

"מובן, כי באם הקריטריון המפלה נשוא מכתבי זה יוותר על כנו ולא ינקטו הצעדים הנדרשים לצורך הבטחת שוויון במתן הפטור, אמליץ למרשותיי לפנות לערכאות השיפוטיות", סיימו את דבריהם באזהרה.

חשוב לציין כי בהמשך לפרסום הקריטריונים נפגש השר ישי עם יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, ולאחר שהבהיר לו כי בכוונתו להעניק הנחות משמעותיות בתשלום הארנונה, בין השאר לציבור הסטודנטים, פרסם שמולי תמיכה בתוכניתו של ישי.

לדברי אגודות הסטודנטים הנ"ל, הפרסום התגלה כמוטעה "לאחר שהתברר כי למהלך זה אין מימון מטעם משרד האוצר או הרשויות המקומיות".

איתי גוטלר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית ויוזם העתירה טוען כי "הגיע הזמן שממשלת ישראל ושריה יחדלו מהחקיקה הסקטוריאלית המתנהלת בימים אלו במסווה של חקיקה חברתית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}