כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נס בשומרון • המחבלים כבר ניפצו את החלון

בשכונת גבעת רונן ספרו היום מקרה חדירה שלישי לישוב, שהסתיים בנס ללא נפגעים • המחבלים כבר עמדו לפרוץ לבית כאשר נתגלו • ראש המועצה: "תוצאה של הסתת השמאל הקיצוני"

החלון המנופץ בחדר השינה; צילום באדיבות ועד מתיישבי השומרון
החלון המנופץ בחדר השינה; צילום באדיבות ועד מתיישבי השומרון

חדירה ונסיון לביצוע פיגוע ארעו היום (ה) בשכונת גבעת רונן הממוקמת סמוך לישוב הר ברכה שבשומרון.

ערבים תושבי כפר בורין שבשומרון, עלו לגבעה וחדרו לשטח הישוב גבעת רונן. לאחר שניפצו את חלון חדר השינה של הבית אליו ניסו לחדור, הבחין בהם בעל הבית ותושבים נוספים, בעקבות כך פתחה כיתת הכוננות של הישוב במרדף אחריהם לכיוון הכפר בורין.

התושבים מדווחים, כי כוחות הצבא שהוזעקו לא קבלו פקודה לחתור למגע באופן מיידי עם המחבלים, לרדוף אחריהם ולעוצרם גם בכפר. בנוסף סיפרו התושבים על בלבול וחוסר שליטה של הצבא במהלך המרדף.

בשבועיים האחרונים אירעו כבר שלושה אירועי חדירה של ערבים לגבעה.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, פנה בדחיפות אל גורמי הפיקוד בצה"ל ודרש לפעול בתקיפות כנגד המחבלים מהכפר בורין, ונגד אנשי השמאל הקיצוני המסיתים אותם שוב ושוב לייצר אירועי אלימות מול גבעת רונן:

"לולא עירנות התושבים היה עלול להתרחש פיגוע קשה", אמר מסיקה, "מדובר באירוע בטחוני ברור. מכיון שזו החדירה השלישית בשבועיים האחרונים מאותו כפר בדיוק. אנו מצפים ומבקשים כי יתבצע מבצע עומק ללכידת המחבלים. מערכת הבטחון יודעת מי המסיתים את תושבי בורין לנסות לחדור ולפגוע שוב ושוב בגבעת רונן - מקרב הערבים באזור ומקרב פעילי שמאל קיצוני מהארץ ומחו"ל. כבר כשנה אנו מתריעים על המתרחש בגזרת בורין ועל ההצתות החוזרות ונשנות מצד תושבי הכפר, שהפכו לחדירות. יש לעצור זאת בתקיפות, בכל עוצמתו של צה"ל - בטרם יהיה מאוחר חלילה".

דובר צה"ל מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי התקבל דיווח על 2 חשודים שנצפו סמוך לבית בגבעת רונן שבשומרון, השניים יצאו לעבר הכפר הסמוך בורין. באותו זמן כוחות צה"ל ביצעו סריקות אחריהם אך עד כה טרם אותרו השניים.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}