כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חרדית מאשדוד מאשימה: "האמבולנס איחר ואמי נפטרה"

"למעלה מחצי שעה המתנתי לניידת טיפול נמרץ למען אמי, אך הוא בושש מלבוא ואמי נפטרה", כך מאשימה תושבת אשדוד • מד"א: "הניידת הייתה תפוסה ונאלצנו להביא סיוע מקריית גת"

חרדית מאשדוד מאשימה: "האמבולנס איחר ואמי נפטרה"
יוסי פורמנסקי

אתמול (ד') סמוך לשעה 16:05 התקבלה קריאה במוקד מד"א מרחב לכיש, על אישה שהתמוטטה באשדוד ואיבדה את הכרתה.

בתה, חרדית תושבת אשדוד, התקשרה למד"א והזעיקה אמבולנס שיציל את חייה של אימה בת ה-67. והמוקדנית הבטיחה: "ישלחו ניידת טיפול נמרץ בהקדם".

הדקות חלפו, והבת שראתה כי ניידת מד"א לא מגיעה התקשרה בשנית. במהלך השיחה המוקדנית אמרה לה, כי הצוות הרפואי מתעכב כי אין באשדוד אמבולנס נט"ן והוא מגיע מקריית גת, דבר שיקח כחצי שעה.

במקביל, המוקדנית המליצה לבת לעשות פעולות החייאה אך זו אמרה: "אמי לא נושמת ואין לה דופק, למה אני אמורה לחכות לצוות רפואי שיעניק סיוע חרום".

המוקדנית ענתה בכעס: "גברת, אם את רוצה להציל את אמא שלך, תבצעי את הפעולות שאני אומרת לך, זה שתכעסי לא יקדים את הגעת הצוות הרפואי. אין לנו אמבולנס בכל אשדוד ואין לי איך לעזור".

לדבריה של הבת, 10 דקות לאחר השיחה למד"א הגיע למקום צוות של 'איחוד הצלה' והחל לבצע פעולות החייאה ראשוניות ומצילות חיים, אך ללא ציוד מתקדם.

רק כעבור 35 דקות מתחילת האירוע והפנייה הראשונה למד”א הגיעה ניידת טיפול נמרץ של מד"א, טוענת הבת, ולאחר מספר דקות נאלצו לקבוע את מותה.

בני משפחת האישה שנפטרה מעלים טענות קשות מאוד נגד מגן דוד אדום, על היחס ובעיקר על הזמן הממשוך שלקח לניידת טיפול נמרץ להגיע.

בתה של המנוחה אמרה ל'בחדרי חרדים' כי "עולות שאלות קשות כיצד למעלה מחצי שעה נאלצתי להמתין להגעת הצוות הרפואי. אנחנו אנשים מאמינים ואנחנו יודעים שהכל מה' אך עם זאת סביר להניח שאמי הייתה נשארת בחיים, אם העזרה הרפואית הייתה מגיעה בזמן"

ממד"א נמסר בתגובה לערוץ 7, כי "כונן של מד"א הגיע למקום 4 דקות לאחר הפנייה הראשונה למוקד מד"א, מספר דקות לאחר מכן הגיעו גם מספר כוננים של מד"א ורופא שגר בסמיכות לאירוע.

"הצוות נתן את העזרה הרפואית הנדרשת כולל "שוקר חשמלי". אמבולנס נט"ן הגיע למקום לאחר כ-25 דק' מרגע הפנייה למוקד מכיוון שהאמבולנס נט"ן היחידי שיש באשדוד היה תפוס ונדרש להביא נט"ן מקרית גת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}