כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חג ההברחות • סוכל ניסיון הברחת פירות

40 ק"ג פירות מוברחים, בהם פירות טרופיים לא מזוהים, נמצאו אצל שלושה נוסעים ישראלים שהגיעו מגרמניה ומארה"ב במהלך ט"ו בשבט • הסכנה: העברת מחלות ונגעים

פירות. צילום אילוסטרציה
פירות. צילום אילוסטרציה

נראה כי המגוון הרחב של התוצרת החקלאית הקיימת בישראל עדיין לא מספיק, וגם בעיצומו של ט"ו בשבט, מצאו לנכון ישראלים שחזרו מחו"ל לנסות ולהבריח תוצרת חקלאית ארצה.

ההברחה סוכלה בזכות ערנותו של פקח השירות להסגר צמחים, אשר תיקיהם של הנוסעים עוררו את חשדו והוא ביקש לשקף את המטען האישי שלהם. זאת על אף שעברו במסלול הירוק של המכס. כצפוי, התגלו בתיקי הנוסעים כ-40 ק"ג של פירות שונים ומגוונים, בעיקר פירות טרופיים. המטען המוברח הוסתר היטב בתוך מזוודות הנוסעים וללא שיקוף או חיפוש ידני, לא ניתן היה לגלות את ההברחה.

אנשי משרד החקלאות שקיבלו לידיהם את הפירות המוברחים הסבירו, כי המדובר בפירות טרופיים שמקורם ככל הנראה במספר ארצות טרופיות שונות, המהוות מקור למבחר גדול של נגעים שאינם קיימים היום בישראל, והם מהווים סכנה חמורה לצומח ולחקלאות בארץ. הפירות הוחרמו והושמדו.

שלושת המבריחים שנתפסו נחקרו על ידי הפקחים וקיבלו התראה (לפני קנס) שלא להעביר תוצרת חקלאית טרייה בשנית. מכיוון שהם אינם מוכרים לשירות להסגרת צמחים ולא נתפסו בעבר בביצוע עבירות דומות, הם לא נקנסו בקנס מנהלי העומד על כ-5,000 שקל.

מאיר מזרחי, מנהל השירות להסגר צמחים, בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, מסביר: "חשוב לזכור כי אין להכניס שום תוצרת צמחית ממדינות אחרות לישראל. יבוא צמחים ומוצרי צמחים מחו"ל ללא פיקוח, עלול להחדיר נגעים בעלי פוטנציאל גרימת נזק בלתי הפיך, לצומח ולחקלאות במדינת ישראל. וכן, לתחלואה בבני אדם וצמחים".

הנזק הנגרם כתוצאה מחדירת נגעים חדשים מתבטא במספר מישורים שכל אוכלוסיית המדינה משלמת את המחיר עליה, ביניהם פגיעה ישירה בבני אדם ובבעלי חיים, ייקור התוצרת החקלאית, פגיעה באיכות התוצרת, פגיעה בייצור החקלאי, סגירת שוקי ייצוא, פגיעה בסביבה ובאיכות החיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}