כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

משרד הבריאות אוסר עישון בכניסה לבתי החולים

בעקבות החוק האוסר עישון בבתי חולים, נהגו המעשנים לעשות זאת בכניסה וביציאה • חוזר של ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות קובע: על בתי החולים והמרפאןת להיות נקיים מעישון

הכניסה לבית החולים 'שערי צדק. צילום: יעקב כהן
הכניסה לבית החולים 'שערי צדק. צילום: יעקב כהן



צעד נוסף במסגרת המלחמה בעישון: משרד הבריאות יאסור עישון בבתי החולים ויתיר לעשן רק בפינות מקורות המרוחקות לפחות 10 מטרים מהכניסות לבתי החולים.

מה שהביא לתקנה החדשה הוא המצב השורר כיום בו כל מי שנכנס לבתי חולים "זוכה" לעבור בתוך ענן עשן, כיון שהחוק אוסר רק עישון בתוך המבנים ולא בכניסתם.

כעת הולכים במשרד הבריאות צעד אחד קדימה - ומבקשים לסלק את המעשנים מהכניסה.

בחוזר שהוציא ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות פרופ' ארנון אפק, הוא מנחה את בתי החולים ואת קופות החולים להפעיל בתי חולים ומרפאות "נקיים מעישון" בכל שטחם.

לפי ההנחיות החדשות, ייאסר העישון גם בחצרות פנימיות, במסדרונות ובכניסות למבנים.

העישון יותר רק בפינות עישון שיוחדו לכך, מקורות ומאובזרות בספסלים ובמאפרות שיוצבו במרחק של לפחות עשרה מטרים מהכניסות למבנים, "כדי למנוע מהמעשנים להתרכז בכניסות לבית החולים או למרפאה", דברי פרופ' אפק.

התוכנית למלחמה בעישון

ההנחיות החדשות, במסגרת התוכנית למלחמה בעישון ונזקיו, שגיבש סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ושאושרה בממשלה, אוסרות גם עישון במסעדות או בבתי קפה שבתחום בית החולים. בנוסף, הונחו בתי החולים למנות סדרנים שיעירו למעשנים.

חיים גבע-הספיל, מרכז נושא מניעת עישון במשרד הבריאות, הסביר שהמהלך הוא חלק מהתוכנית הלאומית לצמצום העישון. "ההנחיות נולדו בעקבות תלונות שהגיעו מהציבור ומשום שבית חולים הוא מקום רגיש. הרבה פעמים דלתות הכניסה פתוחות ובפועל כל העשן מגיע מבחוץ פנימה".

בפקולטה לרפואה בהדסה נבדקה רמת זיהום האוויר ברחבת הכניסה וברחבת המיון, והבדיקה העלתה כי במקומות אלו, שבהם עומדים אנשים ומעשנים, היתה רמה הגבוהה פי 30 מהרמה המומלצת.

"אין הצדקה שיהיה עישון בכל מקום ציבורי פתוח בלי הגבלה. הצעדים הבאים שלנו יהיו צמצום של העישון ברציפי רכבת ובתחנות אוטובוס" אמר גבע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}