כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הקהילה בצרפת נגד משפחת זיתוני: "גורמים לאנטישמיות"

אביה של לי זיתוני שנדרסה בתאונת 'פגע וברח' על ידי שני יהודים אזרחי צרפת מקבל כתף קרה מהקהילה המקומית • נשיא הקהילה במכתב: "אתם מגבירים את האנטישמיות במדינה"

הקהילה היהודית בצרפת. צילום ארכיון
הקהילה היהודית בצרפת. צילום ארכיון

בני משפחתה של לי זיתוני ז"ל שנדרסה למוות במסגרת תאונת פגע וברח בתל אביב לפני חמשה חודשים שוהים בימים האחרונים בצרפת במסגרת מאבקם להסגרת הדורסים.

הבוקר (ד') הם הופתעו לקבל מכתב מנשיא הקהילה היהודית שסירב להזמינם לארוחת ערב במעמד נשיא המדינה.

כזכור, קלוד חייט ואריק רובין נמלטו לצרפת שעות ספורות לאחר התאונה ומאז התעלמו רשויות החוק מבקשות חוזרות של להסגיר את הדורסים לישראל. בני משפחתה של לי, רועי פלד, ואביה, איציק נמצאים בימים אלו בצרפת בניסיון להפעיל לחצים על השלטונות להסגיר את הדורסים.

רבים בקהילה היהודית בצרפת קיבלו את השניים בתמיכה ובהבנה למאבקם, אולם הבוקר ציפתה להם הפתעה לא נעימה - דווקא מנשיא הקהילה היהודית בצרפת, רישארד פרסקייה, שסירב להזמינם לארוחת ערב במעמד הנשיא סרקוזי.

"הבוקר איציק קיבל מכתב מזעזע ומעליב מנשיא הקהילה היהודית בצרפת", סיפר פלד, "שטוען שאנחנו לא מוזמנים לארוחה השנתית של ארגון הקרי"פ (ארגון הגג של יהודי צרפת), ושהפעילות שלנו גורמת לאנטישמיות ואף איים עלינו שאם נעיז להגיע לאזור - ידאג למעצרנו".

את הרשומה מסכם פלד במקבץ סליחות ציניות: "מצטערים שהמאבק שלנו מפריע לך וגורם לך לאי נוחות. מצטערים שבחורה ישראלית נדרסה והופקרה למות על הכביש דווקא על ידי שני אזרחים צרפתים. מצטערים שאלו שנטשו אותה למות היו יהודים עבריינים. מצטערים שאזרחי מדינת ישראל עושים היום כמו בעבר וכמו בעתיד את הכל על מנת להמחיש את המוסריות וחשיבותם של חיי אדם!".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}