כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

רק 5% סבורים: הנושא הבוער לטיפול - היחס לחרדים

הפתעה • מנתוני 'מדד השלום' עולה: למרות המתקפות על החרדים, רק 5% חושבים שהנושא החשוב הוא המאבק מול החרדים • 47%: העיקר שהממשלה תפעל לפתרונות חברתיים-כלכליים

צילום אילוסטרציה: משה הולצמן
צילום אילוסטרציה: משה הולצמן

כל מי שנחשף בחודשים האחרונים למסע התעמולה של התקשורת הישראלית, ודאי בטוח שהדבר החשוב ביותר כיום הוא הטיפול בחובות של הציבור החרדי במדינת ישראל ומעמדו של המגזר החרדי. אלא שמדד השלום של 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' שפורסם היום מוכיח כי הציבור הישראלי חושב אחרת.

על פי המדד, שבדק את דירוג היעדים שבהם צריכה ממשלת ישראל לעסוק, ענו רק 5% מהנשאלים כי נושא החובות האזרחיות של החרדים הוא החשוב ביותר. לעומת זאת 34% ענו כי הנושא החשוב ביותר הוא הנושא הכלכלי-חברתי, 20% אמרו שחיזוק המצב הביטחוני הוא החשוב ביותר, 17% חושבים שהחתירה להסכם שלום עם הפלסטינים הוא הדבר החשוב ביותר כעת, ו-13% חושבים שפתרונות דיור הם הדבר הבוער ביותר..

אם מוסיפים ל-34% האחוזים התומכים בנושאים החברתיים את 13% הרואים חשיבות מרבית במציאת פתרונות דיור, מגיעים ל-47% הסבורים כי עיקר מרצה של הממשלה צריך להיות מופנה אל פתרונות חברתיים-כלכליים.

מרבית השאלון עסק הפעם בעניינים חברתיים, וממנו עולה כי המחאה החברתית מהקיץ האחרון עדיין נותנת אותותיה, וכי העם שואף לרווחה כלכלית לפני 'חזון השלום' של השמאל. מהמדד עולה, איפוא, ברור כי הציבור בישראל די נואש מהסיכוי להגיע הסכם שלום עם הפלסטינים, ודורש מהממשלה להתמקד בשיפור איכות החיים של אזרחי המדינה.

נתון נוסף ומעניין העולה מנתוני המדד מצביע על כך שמרבית אזרחי ישראל - 54% - סבורים כי לא קיימת סתירה בין המשך שלטון ישראל ביהודה ושומרון לבין יכולתה של ישראל להמשיך כמדינה יהודית ודמוקרטית. זאת, בניגוד לאיומים הדמוגרפיים המושמעים מפי אינטרסנטים מעת לעת, לפיהם אם ישראל לא תחזיר את שטחי יהודה ושומרון היא תאבד את הרוב היהודי.

עם זאת, בפני הנשאלים בשאלון הוצגה הדילמה לבחירה בין מדינה יהודית לבין שליטה בשטחי יהודה ושומרון, כשרובם, 76%, השיבו כי הם מעדיפים מדינה יהודית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}