כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ה'מרגל' מדבר: "שכנים קינאו בתנאים שיש לקהילה"

הרב שניאור זלמן ברנשטיין, שליח חב"ד בקוצ'ין שבהודו, נדהם לקרוא בעיתון המקומי שהוא חשוד בריגול • בראיון מיוחד הוא מספר: "טענות סרק שאין להם שחר"

שניאור זלמן ברנשטיין. צילום: חבד אינפו
שניאור זלמן ברנשטיין. צילום: חבד אינפו

שליחי חסידות חב"ד לקוצ'ין שבהודו – הרב שניאור זלמן ברנשטיין ורעייתו, נחשדים על פי פרסומים בעיתונים בהודו בפעילות ריגול למען ישראל.

אלא שמסתבר ש'צמד המרגלים' נחשפו לראשונה לטענות באמצעות הפרסום בעיתון המקומי. לטענתו ולטענת רעייתו, מדובר בסיפור "שיצא מכלל פרופורציה" והם כלל לא מבינים על מה המהומה.

עוד בנושא:
ה'שלוחים' בהודו חשודים בריגול - ויגורשו מהמדינה

הרב ברנשטיין הוזמן לפני כשנתיים על ידי נציג הקהילה היהודית, יוסף אלאגווה לכהן כרבה של קוצ'ין. באתר 'חב"ד אינפו' נכתב כי הרב מונח בכל שעות היממה בלימוד התורה ו"מבצעים חסידיים" ואינו מבין מאיפה 'נחתה' עליו הפרשייה הזו.

"אין לי מושג מהיכן הגיע הביון ההודי למסקנה שלו. אני מעריך את השלטון במדינה, ומבין שייתכן ונפלה טעות שהרי לכולם ברור כי מדובר בטענות סרק שאין להן שחר", סיפר הרב ברנשטיין.

"הוזמנתי לכאן בידי הקהילה היהודית, וזה התפקיד היחיד שאני עסוק בו בכל שעות היממה: פיתוח ושגשוג החיים היהודיים בקוצ'ין, כפי שהיה בעבר. זה כולל כמובן את פתיחת בית-הכנסת המפורסם מחדש, קיום מנייני תפילה, מסירת שיעורי תורה, סיפוק אוכל כשר - לצד התוועדויות וסעודות שבת בביתנו - שמיועדות לישראלים ולבני המקום".

לדבריו, בשעות הצהריים קיבלו הוא וזוגתו מכתב רשמי המורה להם לסור לתחנת המשטרה ולהשיב על החשדות לריגול, שאם לא כן יגורש מהמדינה בתוך 15 ימים. לדבריו מדובר כנראה, בהלשנה של אחד השכנים הלא יהודיים שפשוט קינא ב'תנאים' המשופרים שיש לקהילה.

"המבנה הגדול ששכרנו, שנועד לפעילות הרבה, משך כנראה את תשומת-ליבם ועורר את החשד שאנו מרגלים, כי אחרת - מהיכן הכסף?... גם העובדה שלפחות בכל בליל שבת, מגיעים אלינו אנשים שנמצאים עד לשעות מאוחרות - ובימי חול רבים נוהרים לביתנו ישראלים שבאים לפרוק את הלב או להתייעץ - משכה תשומת-לב, אך ברור שלאין לנו כוונה לפגוע בביטחון הודו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}