כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אין טיסות, אין רכבות • שביתת ענק פרצה במשק

נמל התעופה הבינלאומי של ישראל הושבת, הרכבות חדלו לפעול ושביתה כללית - מהגדולת בשנים האחרונות - שוררת במשק • שיבושים צפויים בכל קווי התחבורה הציבורית

שביתה בנתב"ג. צילום: ארכיון
שביתה בנתב"ג. צילום: ארכיון

המגעים בין שר האוצר יובל שטייניץ ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, לשיפור תנאי עובדי הקבלן, נכשלו, והבוקר (ד') החלה שביתה כללית במשק.

נמל התעופה לוד הושבת עד הצהריים, רכבת ישראל הושבתה, רבים מהבנקים לא ייפתחו את שעריהם. משרדי הממשלה, הבורסה, דואר ישראל, כולם יושבתו, גם בגני ילדים מורגשים שיבושים מכיוון שהסייעות לא עובדות.

חברות האוטובוסים ישבתו לסירוגין, בתי החולים יפעלו במתכונת שבת.

במקביל, הודיעו המעסיקים הפרטיים וההסתדרות כי חלה התקדמות לקראת חתימה על הסכם להעסקה ישירה של רבים מעובדי הקבלן המועסקים במגזר הפרטי.

המגעים בין הצדדים יימשכו היום בשעה 14:00, בתיווכה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, השופטת נילי ארד.

על פי פרטי ההסכם שהתגבש ייקלטו כעובדים מן המניין עובדי קבלן מקצועיים שאינם מוגדרים נותני שירותים, לצד עובדי ניקיון ועובדים במקצועות המקבילים לעובדים קבועים, ותנאיהם יושוו לאלה של עובדים שכירים. גם עובדי הקבלן שלא יעברו להעסקה ישירה אמורים לזכות להשוואת תנאים לאלה של העובדים הקבועים.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר הבוקר בריאיון לקול ישראל, כי המדינה מוכנה לשפר את שכרם ותנאי העסקתם של עובדי הקבלן, במטרה להפסיק את השביתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}