בצהרי היום: משאית עם 70 עגלים נחטפה לשטחים באיומי נשק
העלות נאמדת בחצי מליון שקל • 17 עגלים נותרו בחיים ואותרו בידי המשטרה הפלסטינית והוחזרו לבעליהם בישראל
- ט"ו שבט התשע"ב
- 2 תגובות
צילום אילוסטרציה: ארכיון
עליית מדרגה בפשיעה החקלאית - משאית עמוסה ב-70 עגלים אשר הייתה בדרכה מאחת הקרנטינות באזור אילת למשק פיטום במושב נאות גולן ברמת הגולן, נחטפה אתמול בצהרי היום בצומת הלידו מצפון לים המלח בו עצר נהג המשאית למנוחה.
אלמוני חמוש באקדח התקרב לנהג והורה לו להמשיך בנסיעה לכיוון השטחים. במהלך הנסיעה הורה החוטף לנהג לעצור את המשאית ולעבור למכונית פרטית שהמתינה בכביש צדדי. הנהג הוחזק במכונית הפרטית מספר שעות בידי שני חברי חוליה נוספים ולאחר מכן שוחרר והצליח להגיע לירושלים ולהגיש תלונה במשטרה.
החוטף הסיע את המשאית לבתי מטבחיים באזור ראמללה ושכם, בהם נשחטו מרבית העגלים לפני שהמשטרה הפלסטינית איתרה אותם ואספה 17 עגלים שנותרו בחיים. המשאית שאותרה באזור שכם בידי המשטרה הפלסטינית והעגלים שנותרו בחיים הוחזרו לבעליהם בישראל. המשטרה הפלסטינית טיפלה במקרה לאחר שארגון מגדלי בקר התלונן במשמר הגבול, שטיפל במהירות בתלונה מול כוחות השיטור הפלסטינים.
מנכ"ל ארגון מגדלי בקר לבשר, חיים דיין, מסר כי שווי העגלים שנשחטו מסתכם בחצי מליון שקלים. ב-2011 נגנבו ממשקי פיטום, מרפתות, דירים ומכלאות צאן ובקר ברחבי הארץ 2,480 ראשי צאן ובקר בשווי כולל של 5 מיליון שקלים - גידול של 58% לעומת מספר ראשי הצאן והבקר שנגנבו ב-2010.
במרבית הנזקים נושאים הבעלים מפני שרמת הסיכון בענף היא כה גבוהה, שחברות הביטוח נמנעות מלבטח את הבעלים כנגד גניבות או שמחיר הפוליסות וההשתתפות העצמית הם כה גבוהים, שהחקלאים מעדיפים לקחת את הסיכון.
עוד אמר דיין כי "מגדלי הבקר חווים בשנים האחרונות גל עכור ומדאיג של גניבות בקר וצאן בכל רחבי הארץ, אך שוד מזוין של משאית הוא התפתחות חדשה ומסוכנת. חוליות הפשיעה החקלאית פועלות כפשע מאורגן לכל דבר ועל רשויות החוק להחמיר את העונשים המוטלים על הפושעים הנתפסים, על מנת ליצור הרתעה אמיתית ולתמוך בחקלאים הנפגעים".
חלק מהבשר של הבקר והצאן הגנובים בישראל והנשחטים בשטחי הרשות הפלסטינית, ברוב המקרים בשחיטה שחורה, מוברח חזרה לישראל ונמכר במחירים נמוכים לאטליזים ברחבי המדינה.
מדובר בשחיטה שאינה כפופה לפיקוח וטרינרי והבשר מוברח לישראל במכוניות פרטיות, טנדרים ומשאיות ללא מערכות קירור וללא עמידה בכללי סניטציה מינימאליים ומוגדר כבשר פיגולים המסוכן לאכילה.
אלמוני חמוש באקדח התקרב לנהג והורה לו להמשיך בנסיעה לכיוון השטחים. במהלך הנסיעה הורה החוטף לנהג לעצור את המשאית ולעבור למכונית פרטית שהמתינה בכביש צדדי. הנהג הוחזק במכונית הפרטית מספר שעות בידי שני חברי חוליה נוספים ולאחר מכן שוחרר והצליח להגיע לירושלים ולהגיש תלונה במשטרה.
החוטף הסיע את המשאית לבתי מטבחיים באזור ראמללה ושכם, בהם נשחטו מרבית העגלים לפני שהמשטרה הפלסטינית איתרה אותם ואספה 17 עגלים שנותרו בחיים. המשאית שאותרה באזור שכם בידי המשטרה הפלסטינית והעגלים שנותרו בחיים הוחזרו לבעליהם בישראל. המשטרה הפלסטינית טיפלה במקרה לאחר שארגון מגדלי בקר התלונן במשמר הגבול, שטיפל במהירות בתלונה מול כוחות השיטור הפלסטינים.
מנכ"ל ארגון מגדלי בקר לבשר, חיים דיין, מסר כי שווי העגלים שנשחטו מסתכם בחצי מליון שקלים. ב-2011 נגנבו ממשקי פיטום, מרפתות, דירים ומכלאות צאן ובקר ברחבי הארץ 2,480 ראשי צאן ובקר בשווי כולל של 5 מיליון שקלים - גידול של 58% לעומת מספר ראשי הצאן והבקר שנגנבו ב-2010.
במרבית הנזקים נושאים הבעלים מפני שרמת הסיכון בענף היא כה גבוהה, שחברות הביטוח נמנעות מלבטח את הבעלים כנגד גניבות או שמחיר הפוליסות וההשתתפות העצמית הם כה גבוהים, שהחקלאים מעדיפים לקחת את הסיכון.
עוד אמר דיין כי "מגדלי הבקר חווים בשנים האחרונות גל עכור ומדאיג של גניבות בקר וצאן בכל רחבי הארץ, אך שוד מזוין של משאית הוא התפתחות חדשה ומסוכנת. חוליות הפשיעה החקלאית פועלות כפשע מאורגן לכל דבר ועל רשויות החוק להחמיר את העונשים המוטלים על הפושעים הנתפסים, על מנת ליצור הרתעה אמיתית ולתמוך בחקלאים הנפגעים".
חלק מהבשר של הבקר והצאן הגנובים בישראל והנשחטים בשטחי הרשות הפלסטינית, ברוב המקרים בשחיטה שחורה, מוברח חזרה לישראל ונמכר במחירים נמוכים לאטליזים ברחבי המדינה.
מדובר בשחיטה שאינה כפופה לפיקוח וטרינרי והבשר מוברח לישראל במכוניות פרטיות, טנדרים ומשאיות ללא מערכות קירור וללא עמידה בכללי סניטציה מינימאליים ומוגדר כבשר פיגולים המסוכן לאכילה.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות