כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הוקמה ועדת תוכן לאינטרנט 'אתרוג'

ועדת התוכן, המורכבת מדיינים ואנשי תוכן, תשב על המדוכה ותכריע בכל שאלה או ספק אודות האתרים ב'רשימה השחורה' • חברי הוועדה הדגישו: לא מדובר ב'הכשר' לאינטרנט

חברי ועדת 'אתרוג' בישיבה הראשונה
חברי ועדת 'אתרוג' בישיבה הראשונה

כבר עשור שהעולם הדיגיטלי הולך ומשתכלל. מחוץ לעולם החרדי תרבות הגלישה חודרת לכל בית בישראל, אך על הציבור החרדי חזקה קריאתם של גדולי ישראל להתחבר אך ורק לצורכי פרנסה.

לטובת אלו שנאלצו להתחבר, קמה חברת סינון מובילה. 'אתרוג' הוא שם נרדף לגלישה בטוחה ומבוקרת לצורכי פרנסה. כאשר אפרים שבדרון, רכז התוכן של 'אתרוג', עמל ימים ולילות על מנת לסנן את החומר שאינו ראוי לעלות על המסכים, ולמזער את הנזק שברשת. אולם, ככל שנקפו השנים עלו והתעוררו שאלות רבות לגבי סינון האתרים והתאמתם למנויים.

בשבוע שעבר התכנסו בחדר הישיבות של 'אתרוג' לישיבה ראשונה חברי ועדת התוכן של 'אתרוג'. בראש הוועדה ישב הגאון רבי צבי ברוורמן אב"ד ביתר, כשלצידו הגאון רבי חיים יוסף גוטשטיין מו"צ ורב איזורי בירושלים, הרב יעקב גוטפריד והרב אברהם ברויאר.

חברי הוועדה ישבו לפגישה ראשונית עם יו"ר החברה הרב משה וייס, מנכ"ל החברה מר יריב פאר ומנהל התוכן הרב אפרים שבדרון.

פתחו את הישיבה הרב משה וייס, מייסד ויו"ר החברה שסיפר על ימי בראשית. אחריו, הציג מר יריב פאר את השאלות שעולות על הפרק. הנושאים התפתחו לפאנל ארוך בו נאמו המשתתפים בזה אחר זה כאשר הגר"צ ברוורמן מסכם את הדיון במספר החלטות ראשוניות שנכנסו כבר לתוקף.

ועדת התוכן הדגישה כי אין מדובר בנתינת הכשר למוצר האינטרנט שנאסר לשימוש על ידי כל גדולי ישראל, והקמת הוועדה נועדה לסייע בבקרה לאותם שקבלו היתר מיוחד ממו"ץ לצורך פרנסה.
בסיום הישיבה ערכו חברי וועדת התוכן סיור בחדר הבקרה של 'אתרוג', עקבו אחר תעבורת השיחות, סינוני האתרים ודרישות הלקוחות.

מנכ"ל החברה מר יריב פאר אומר, כי ישיבות התוכן יתקיימו אחת לחודש באופן קבוע ורציף. "מי שנאלץ להתחבר לרשת ידע שיש פתרון נקי ומבוקר, שממעט את המכשלות ככל שאפשר. הישיבה עם רבני ועדת התוכן לא הייתה מאורע חד פעמי. השינויים התכופים בעולם האינטרנט הדינמי מחייבים ישיבות רצופות אחת לחודש כדי לתת ללקוחותינו את ההגנה המקסימלית שהם ראויים לה".

























































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}