כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בני פישר: "ייתכן והגרי"ש ישוב הביתה" • צפו

הרב בני פישר, יו"ר מגן לחולה, צמוד למיטת חוליו של הגרי"ש ולא מרים ידים • בראיון לקובי הר-צבי הוא אומר: "אם התפילות ימשכו, נראה את הגרי"ש שב לביתו"

הרב בני פישר. צילומסך
הרב בני פישר. צילומסך



• מה מצבו של הרב?

"יש בהחלט במהלך השעות האחרונות מגמת התיצבות ואיזה שהיא מגמת שיפור. בתוך משבצת ההתייצבות המצב עדיין מאוד שברירי - על חוט השערה, לאור גילו המופלג והרקע.

"הוא שוב צועד עם הסטטיסטיקה האישית ולא הכללית, כל בר דעת מבין שבגיל כזה ובנתונים שכאלה הסטטיסטיקה קשה מאוד. קשיש מעל גיל מאה במצב כזה הסטטיסטיקה קשה מאוד, אבל שוב יש לו סטטיסטיקה משלו. אנחנו רואים את זה כבר במשברים שהוא עבר בעשור האחרון שכל פעם מחדש הוא מנצח, ואנחנו ממשיכים להתפלל שיוכל להתאושש ולחזור הביתה".

• אתה יכול לאשר או להכחיש, את השמועות על רופאים שמגיעים במיוחד מארה"ב?

"היה איזה רעיון או משאלת לב של מישהו שלא מתמצא בעולם הרפואה, של תלמיד שליבו יוצא מגדרו לכל מיני חלומות. היו רעיונות על מכשיר מלאכותי, הגיע לפה הגורם הרפואי המוסמך ביותר בארץ מתל השומר ואמר שהאופציה הזו לא ריאלית ולא ישימה, מכמה סיבות והרעיון לא רלוונטי כרגע".

• אתה עדיין אומר, שרק נס יוציא אותו?

"כפי שאמרתי אמש, אתה רואה שאנחנו מדברים כרגע על מגמת שיפור והסטטיסטיקה שלו שהיא בניגוד לאחרות. האם אנחנו בשלב שאפשר לברך על המוגמר ולומר שהיה פה נס? לא. אנחנו עדיין במצב קשה מאוד, בגיל הזה הוא עדיין מחובר למכונת הנשמה ובטיפול נמרץ. אנחנו מקווים שאם זה ימשיך, אפשר לראות אותו עוד שבוע שבועיים חוזר הביתה, זה בא בחשבון".

• מה דעתו ההלכתית של הרב לגבי יהודי המצוי בדיוק במצבו?

"משנתו של הרב מאוד סדורה בהירה וברורה: משנת הרב שכל עוד אדם חי הוא חי, ולא משנה מה מצבו, יש לעשות כל מאמץ להאריך את חייו גם באמצעים מלאכותיים, ולכן במקרה זה, אין פה בכלל שאלה. כיון שהוא לא נקלע למבוי סתום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}