כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

למרות המגעים: מחר - שביתה כללית במשק

שופטי בג"ץ דחו את העתירה נגד ההשבתה • ברשימת השובתים: הבנקים, הרשויות המקומיות, הרכבות ושדה התעופה • נתניהו: "אפשר לפתור את נושא עובדי הקבלן בהידברות"

שביתה בנתב"ג. צילום ארכיון: פלאש 90
שביתה בנתב"ג. צילום ארכיון: פלאש 90

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, תשבית ההסתדרות מחר (ד') את המשק על רקע סוגיית עובדי הקבלן.

בין השאר, תושבת תנועת הרכבות, הבנקים, הרשויות המקומיות - זבל לא יפונה (אם כי גם לא יינתנו דו"חות חניה...), משרדי הממשלה (מלבד הנפקת דרכונים בקונסוליות).

נמל התעופה בן גוריון יושבת בין 6 ל-12 (אך ייפתח כבר ב-4 בבוקר) ותותר יציאת טיסות הכרוכות בהצלת חיי אדם בלבד. גם בנמלי ישראל תחול השביתה (מלבד שירות הנוגע להצלת חיים).במערכת הבריאות יפעלו במתכונת שבת או חירום.

במערכת החינוך ישבתו עובדי המנהלה והתחזוקה, בגנים העירוניים ישבתו הסייעות ונהגי ההסעות ויושבתו גם חלק מהמוזיאונים.

אחר הצהריים דחו שופטי בג"ץ את העתירה נגד ההשבתה בטענה כי אינם מתערבים בהכרעות של בית הדין לעבודה. גם פגישתם של שר האוצר, יובל שטייניץ, עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לא הביאה לתוצאה כלשהי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב כי "שביתה לא תפתור את בעיית עובדי הקבלן".

לדבריו, "ניתן לשפר את תנאי העסקתם מבלי להשבית את המשק ולשבש את חיי האזרחים. אין פתרון קסם לבעיות ההעסקה שנוצרו כאן במשך עשרות שנים, ואפשר לפתור את הנושא בהידברות".

נתניהו הוסיף ואמר כי "המשק הישראלי נמצא במצב רגיש וזה לא הזמן לסכן את היציבות שהשגנו בעמל רב ובשיתוף פעולה בין הממשלה להסתדרות מול קריסת כלכלות מובילות בעולם".

אחד הגופים היחידים שנמנע מלשבות הוא הכנסת, שמחר חל יום הולדתה ה-63 ואשר מציינת זאת באירוע חגיגי אליו יגיעו אזרחי המדינה בהמוניהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}