כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חיל האוויר יקיים אימון נרחב באזור הגליל

כלי טיס רבים של החיל יקיימותרגיל רב-משתתפים במסגרת תוכנית האימונים התקופתית של החיל • מפקד חיל האוויר מדגיש את חשיבות השמירה על העליונות האווירית של צה"ל

צילום ארכיון; יצחק לב ארי
צילום ארכיון; יצחק לב ארי

חיל האוויר יקיים מחר (רביעי) אימון רב-משתתפים באזור הגליל, בו יקחו חלק כלי טיס רבים של החיל. האימון מבוצע במסגרת תכנית האימונים התקופתית של החיל. במסגרת האימון תראה תנועה ערה של מטוסים.

התרגיל המשמעותי האחרון של חיל האוויר נרשם לפני כחודש, בתרגיל משותף עם חיל האוויר האיטלקי שהתקיים, בין היתר, בבסיס "עובדה". באימון השתתפו מטוסי "יורו-פייטר" ו"טורנדו" איטלקיים, ומטוסי "ברק" (F-16 c, d), "רעם" (ׂ(F-15I ו"נץ" (F-16 a, b) ישראליים.

עיקר האימון היה הדמיה של קרב בין מטוס ישראלי למטוס אויב. עשרות מטוסי ומסוקי קרב מדגמים שונים, 3 סוללות טילים ועמדות בקרה לכל מטוס, שימשו את הטייסים אשר התחלקו לשתי קבוצות - המדינה "האדומה" והמדינה "הכחולה", כאשר אחת מהן מדמה את ישראל ומטרתה - החדרת מטוס תקיפה בתוך שטח המדינה האויבת.

החודש הדגיש מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, את חשיבות השמירה על העליונות האווירית של צה"ל. "התהליך של בניית כוח אווירי סביבנו, במזרח התיכון, הוא אחד מהנרחבים בעולם, לרבות רכש מטוסים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים. חלק מהתהליכים הללו מהווים אתגר לעליונות האווירית של צה"ל. נצטרך לשאוף קדימה כדי לשמור על העליונות הזו", אמר האלוף נחושתן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}