כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ה'שלוחים' בהודו חשודים בריגול - ויגורשו מהמדינה

שניאור זלמן ויפה שנואי, משליחי חב"ד בהודו, יגורשו מהמדינה בעקבות פעילות חשודה • ה'חשדות': ערכו כנסים רבי משתתפים בשעות הלילה • חב"ד: "זו השליחות"

השלוחים בכינוס הגדול בניו יורק. צילום ארכיון
השלוחים בכינוס הגדול בניו יורק. צילום ארכיון



בני זוג, חסידי חב"ד, המשמשים בשנתיים האחרונות כשליחים בלתי רשמיים של חב"ד בהודו, יגורשו מהמדינה בעקבות פעילות חשודה, שהעלתה את החשד כי הם מרגלים, כך מדווח היום (ג') העיתון 'טיימס אוף אינדיה'.

לפי הדיווח בעיתון, השניים הם שניאור זלמן, בן 27, ויפה שנואי, בת 24 (לבית ברנשטיין).

החשדות נגדם התעוררו בין היתר משום ששכרו בית בעיר פורט קוצ'י שבמדינת קרלה הדרומית, במחיר גבוה משמעותית ממחיר השוק, וקיימו בו פגישות עם גורמים שונים. לפי הדיווח, השניים ייחקרו בידי הרשויות בטרם יגורשו מהמדינה.

גורם מודיעין הודי הסביר לעיתון: "סוכנות המודיעין המרכזית פירסמה התרעה מפני פעילות של סוכנים ישראלים לאחר מתקפת הטרור במומבאי בנובמבר 2008, שבה הותקף בין היתר בית חב"ד בעיר. הנחיות נשלחו לכל המדינות, והסניף שלנו בקרלה איתר את הזוג הזה בפורט קוצ'י. ניהלנו מעקב גם אחר פעילויותיהם הכספיות".

עוד הוסיף הגורם, כי "חקירות ראשוניות נוספות מעידות על פעילויות דומות של ישראלים בעוד חלקים של המדינה".

השכירות הגבוהה העלתה חשד

השניים, לפי הדיווח, עברו להתגורר בקוצ'י ב-3 במרץ 2010, ושכרו את הבית ברחוב רוז בעיר ב-50,000 רופי (כ-3,500 שקלים) לחודש.

החקירה נגדם, לפי הדיווח, העלתה כי בביתם התקיימו באופן קבוע פגישות של קבוצת אנשים. "הפגישות הללו נמשכו בכל פעם שעות, עד אמצע הלילה", הוסיף גורם המודיעין. "היה עליהן מעקב צמוד". המעקב של משטרת קרלה נמשך שנה תמימה, עד שאתמול קיבלו את הזימון לחקירה.

במהלך התקופה הזו, כמו ישראלים רבים הנמצאים בהודו תקופות ארוכות, הם יצאו ונכנסו מהמדינה כדי לחדש את הוויזה, התקפה לחצי שנה בלבד. אולם החשד העיקרי, כאמור, התעורר בגלל שכר הדירה. "50,000 דולרים הוא סכום גבוה באופן לא פרופורציונלי לחלוטין, אפילו עבור פורט קוצ'י", הסביר גורם המודיעין. "זו אחת הסיבות המרכזיות שעוררו את חשדנו".

גורמים בחב"ד הגיבו הבוקר לידיעה ואמרו, כי החשד נגד השניים התעורר בעקבות תלונות של בעלי עסק מקומיים על פעילותם במרכז העיר, שמשכה ישראלים רבים המבקרים במקום. הפעילות ה"חשודה" לכאורה, הסבירו בחב"ד, נעשתה במסגרת תפקידם בחסידות שנועדה לקרב יהודים לאביהם שבשמיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}