כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

כשהנשיא מערבב מבחנות • מה בדיוק הוא אמר בנושא הליבה?

הנשיא שמעון פרס ביקר בחיפה יחד עם פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל • הפרופ' השתלח בחרדים ואמר: "צריך לחייב אותם ללמד ליב"ה" • הנשיא, לעומת זאת, הסתפק באזכור דמותו של הרמב"ם

צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ

האם קרא נשיא המדינה, שמעון פרס, למגזר החרדי ללמוד לימודי ליב"ה?

ובכן, בכמה מכלי התקשורת פורסם כי אכן כן, ואף נמתחה עליו ביקורת בשל כך. אלא שעיון מדוקדק בפרטי הדברים מלמד כי האמירה מיוחסת לו בטעות.

תחילה לאירוע: היה זה במהלך סיור מדעי של הנשיא, יחד עם חתן פרס נובל לכימיה הפרופ' דן שכטמן במוזיאון המדע בחיפה (מדעטק).

השניים ערכו ניסוי מדעי בתחום הגבישים, הנשיא ערבב את המבחנות והפרופ' נשא הרצאה מיוחדת על גבישים ומולקולות.

בשלב הבא שאל הנשיא את התלמידים מה ירצו להיות כשיגדלו. הם השיבו לו פה אחד כי ברצונם לנסוע לשבדיה ולקבל פרס נובל בכימיה או בביולוגיה.

עד כאן הכול כצפוי. שאיפתם של תלמידים חילוניים אינה לגדול בתורה. מכאן עבר הנשיא לאמירה לפיה ישראל כמדינה קטנה חייבת לעמוד בשורה הראשונה של הקידמה המדעית טכנולוגית בעולם, ונדרשת מהפכה של ממש במערכת החינוך בישראל. גם זה צפוי בהחלט, ושוב לא ניתן לצפות כי יקרא לתלמידים במדינת ישראל לשקוד על התורה ועל היראה.

היה זה הפרופ' שהוסיף את המשפט הבא. "יש לפנות לכנסת על מנת שתחוקק חוק שיחייב את לימודם של מקצועות הליבה בכל המגזרים בישראל. לא יעלה על הדעת כי המגזר החרדי דן את ילדיו לעוני ולנזקקי תמיכה", אמר.

הנשיא הסתפק בהדגשה כי גם הרמב"ם עסק ברפואה בנוסף ללימוד התורה, וכי "הינו הדוגמא הטובה ביותר לשילוב מוצלח של לימודי תורה ומקצועות הליבה", אך בהחלט לא יצא בקריאה כלשהי בנושא.

את הטעות עשו בלשכתו כאשר הוציאו הודעה לעיתונות שכותרתה: "נשיא המדינה ופרופ' שכטמן קוראים למהפכה במערכת החינוך בישראל: "יש לחייב את לימודי מקצועות הליבה בכל המגזרים!". אך חייבים להיות הוגנים ולהודות כי הנשיא עצמו לא הצטרף לקריאה גופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}