כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שר הפנים הצרפתי: "לא כל התרבויות שוות בערכן"

קלוד גייאון ידוע בדעותיו לפיהן המהגרים בצרפת והתחזקות האיסלם הינה בעיה • אמר: "יש צורך להגן על התרבות שלנו" - ועורר סערה

  • י"ג שבט התשע"ב
מוסלמים מתפללים במסגד
מוסלמים מתפללים במסגד

קלוד גייאון, שר הפנים הצרפתי ואחד מבעלי הברית של הנשיא סרקוזי, גרם אמש לסערה כאשר אמר לסטודנטים כי לא כל התרבויות הן בעלות ערך שווה. בנאום של גייאון שפורסם במלואו באתר סוכנות הידיעות אי.פי מצויינות האמירות של גייאון שאחראי בין היתר על מדיניות ההגירה בצרפת, "בניגוד לגישה השמאלנית של תומכי תורת היחסות - עבורנו לא כל התרבויות בעלות ערך שווה".

גייאון אמר כי "אלו המגנים על האנושות נראים מתקדמים יותר מאשר אלה שלא עושים זאת. אלו המגנים על החופש, שוויון ואחווה - נראים עליונים לעומת אלה המקבלים את הרודנות, כניעתן של נשים ושנאה אתנית וחברתית".

גייאון המשיך והדגיש את הצורך "להגן על התרבות שלנו". הערותיו של השר עוררו תרעומת מכיוון האופוזיציה בצרפת המתקרבת לבחירות בעוד כשלושה חודשים. מפלגות השמאל טענו כי נאומו נועד להפחיד את מפלגות החזית הלאומית הימניות קיצוניות. מפלגת הסוציאליסטים הצעירים גינתה את הנאום וקראה לו גזעני וחברי משרד הפנים טענו כי הנאום מוקיע את אלו השותפים למשטרים הדוגלים בחוסר שיוויון.

גייאון קישר כבר בעבר את ההגירה לבעיית הפשע בצרפת ובחודש האחרון אמר כי שיעורי העבריינות בקרב מהגרים גבוהים פי 3-2 לעומת הממוצע הלאומי. באפריל האחרון הכריז גייאון כי העלייה בשיעור המאמינים באיסלם במדינה הינה "בעיה". גייאון אמר גם כי הוא מעוניין להוריד את שיעור המהגרים החוקיים הנכנסים לצרפת בינהם אלה המגיעים לעבוד באופן חוקי וכן אלו המגיעים על מנת להצטרף לבני משפחותיהם.

ההערות השנויות במחלוקת של גייאון מיום שבת מגיעות על רקע נתונים לפיהם מפלגת הימין הקיצונית של מרין לה פן צוברת תמיכה וכ-20% מהבוחרים מסכימים עם עמדותיה. מפלגת הימין, שהפכה ב-40 השנים האחרונות מכוח שולי למפלגה השלישית ואולי אף השנייה בגודלה בצרפת, דוגלת במדיניות של הגנה על התעשייה הצרפתית, אירוסקפטיות ואפס סובלנות בסוגיות חוק וסדר.

המפלגה גם ידועה בעמדות הנוקשות שלה כלפי הגירה, בפרט ממדינות שאינן אירופאיות והואשמה לאורך השנים בכך שהיא אנטי-מוסלמית ואנטישמית. שיעורי התמיכה בסרקוזי דומים לפי סקרים לאלה של המתמודד מהמפלגה הסוציאליסטים, פרנסואה הולנד כאשר שניהם זוכים לתמיכה של כ-33%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}