כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הטבח בסוריה: 50 בני אדם נהרגו הבוקר

מלחמת אזרחים: עשרות פצועים והרוגים מירי מסוקי צבא לעבר בית חולים ומוקדים נוספים בחומס • ומה פשר הפגישות של מנהיגי אירופה עם אסד?

ההפגנות בסוריה, השבוע
ההפגנות בסוריה, השבוע

האופוזיציה הסורית מדווחת כי 50 בני אדם נהרגו ו-150 נפגעו בגל ההתקפות הבוקר (ב) במהלכו ירו טנקים ומסוקים של הצבא לעבר מוקדים רבים בעיר חומס ופגעו גם בבית החולים.

על פי גרסאות אחרות, נהרגו 17 בני אדם.

בסוף השבוע נהרגו יותר מ-200 בני אדם מאש כוחות הביטחון בעיר ואתמול נהרגו יותר מ-20 בני אדם בעימותים בין כוחות הביטחון הסורים למורדים.

ההתנגשויות מגיעות למימדים של מלחמת אזרחים וזאת בעקבות העובדה שאחיזתו של אסד ממשיכה להתרופף.

בתוך כך, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, וראש שירות המודיעין הרוסי, יבקרו מחר בדמשק ויפגשו עם אסד. על פי דיווחים, בימים האחרונים נפגש שגריר רוסיה בדמשק עם אנשי אופוזיציה סורים, וביקש מהם להיכנס לדיאלוג עם המשטר.

הרקע לפגישות היא הווטו שהוטל באו"ם אל משטר אסד בסוף השבוע.

מנהיגי מדינות המערב מנסים לגבש גוף שיפעיל לחץ על ממשל אסד ויטיל עליו עיצומים ללא צורך בתמיכה גורפת, כפי שהציע נשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

מומחים טוענים כי התמיכה העולמית תוביל להקמת גוף בינלאומי שיעבוד יחד עם הליגה הערבית להפלת שלטונו של אסד, כפי שקרה במלחמת האזרחים נגד קדאפי בלוב. בעוד שמניין ההרוגים מאש הצבא הסורי מגיע ל-7,000 בני אדם, אסד זוכה לתמיכה איראנית, שמזהירה מפני התלקחות האזור.

מהלך של רוסיה וסין, שסיכל את הצעת מועצת הביטחון, לקרוא לאסד להעביר את סמכויותיו לסגנו עדיין מעורר זעם בקהילה הבינלאומית. מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, רמזה אמש שישנן דרכים לעקוף את מועצת הביטחון. "מה שקרה אתמול באו"ם הוא פרודיה" אמרה קלינטון בנאום בבולגריה, "למדינות האלו יש אחריות בתמיכה במשטר האכזרי בסוריה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}