כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הרבי מסאטמר בכה: "מכה חדשה - פייסבוק וטוויטר"

בכנס בוילאמסבורג שהוקדש לסכנת האינטרנט, נאם האדמו"ר ובכה: "השטן הביא מכה חדשה, פייסבוק וטוויטר" • "שולחים זה לזה תמונות אסורות, תסמרנה שערות ראש" • ויש תמליל

האדמו"ר מסאטמר. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מסאטמר. צילום: בחדרי חרדים



חסידי סאטמר, תושבי שכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, התכנסו השבוע לאסיפה מיוחדת, אותה יזם האדמו"ר מסאטמר. האסיפה התכנסה לבקשת הנהלת מוסדות סאטמר בשכונה, שביקשו לתקן כי כל מי שמחזיק מחשב בביתו - לא יתקבלו ילדיו למוסדות החינוך.



את האסיפה פתח הרה"ג רבי בן ציון לאוב, מו"ץ קהילת סאטמר. לאחריו הציג אחד העסקנים כיצד ניתן, באמצעים פשוטים, להיכשל ולהגיע למקומות בלתי רצויים.

לסיום דיבר האדמו"ר שאמר בנאומו: "אנו חיים בדור פרוץ מאוד, כמעשה ארץ מצרים, דודי היקר בעל 'דברי יואל' זיע"א, כבר אמר לפני שנים רבות, מצרים היתה קדושה לעומת אמריקה.

"אבל הוא אמר זאת בימיו. אז עדיין לא היו הכלים שיש היום. השטן ראה שגדלים כאן באמריקה הטמאה דורות של חסידים יראים ושלמים, תלמידי חכמים, המדקדקין בקלה כבחמורה, מהדרין בתורה ומצוות בגוף ובממון, אשר הקימו בתים נאמנים, דורות ישרים ומבורכים בישראל, מתנהגים בחסידות כמו שקיבלו מאבותינו ורבותינו, גידלו נשים כשרות וצנועות - השטן ראה כל זאת ושאג: 'כל זה איננו שווה לי', כהמן הרשע בשעתו, ולא יכל לסבול נוכח הדורות הישרים והכשרים שצמחו להם.

"אז המציא טכנולוגיה, כלים מכלים שונים, ובעוונותינו הרבים ולדאבוננו מעשה השטן הצליח לחדור עמוק, לתוך בתיהם של יהודים שומרי תורה ומצוות, ישנם כיום סרטי וידאו, די. וי. די, מחשבים, אינטרנט, ומכה חדשה, פייסבוק טוייטר, וכולי, העוילם מבינים בזה יותר טוב ממני".

מדגימים את הסכנותצילום: מדגימים את הסכנות
מדגימים את הסכנות


"מפריע לשלום בית בצורה החמורה ביותר"

"רחמנא ליצלן", בכה האדמו"ר, "החורבנות שאלו גרמו, כבר החריבו עשרות בתים בישראל. ישנם בנים שגדלו בבתים יפים ומוצלחים, שפרקו עול התורה בגלוי, יש כאלה שעדיין לא הלכו עד כדי כך, אלא עדיין הולכים עם הלבוש החסידי, אבל מבפנים הם רקים מכל תוכן יהודי בצורה נוראה. בסתר נעשה כל דבר אסור, ה' ירחם.

"זה מכניס אברכים, בעלי בתים, אנשים, נשים, בחורים ונשים נשואות, מקטן ועד גדול. זה התחיל מלחיצה על הכפתור, ומשם מגיעים למבואות המטונפות, ול"ע זה מביא לשאול תחתית בלי שום גוזמא.

"זה מכה שמתחילה מלחיצה על כפתור, ונהיים מקושרים עם החברה שנקראת צא'טים, פייסבוק וכדומה, זה מקשר אחד את השני, אנשים עם נשים קלי הדעת, פרוצים עם פרוצות, עם פריצות איומה נוראה.

"שולחים זה לזה תמונות אסורות, תסמרנה שערות ראש. מהמצב הזה, הפושט בין יהודים שומרי תורה ומצוות, אני מדבר גם על הכלים הכשרים.

"זה כמו מגנט, זה מחבר ומקשר את האדם אליו, זה מפריע לשלום בית בצורה החמורה ביותר. לפעמים זה הבעל ולפעמים זה האשה. מאבדים זה את זה.

"אי אפשר לדבר ולתקשר ביניהם, כי הם מקושרים לאינטרנט יום ולילה".

"ברמת הסיכון לילדים זה הכי מסוכן"

"מורי ורבותי, היצר הרע של עריות בוער כמו אש עד לב השמים, והוא שורף נשמות טהורות מישראל כל יום. המכות של די וי די והדויאו, אפילו אם זה היתר, זה מתחיל בהיתר, בסרטים כשרים, וזה מעלה את התאבון, והיום אומר עשה כך ולמחרת כבר מגיע לגרוע מכל. המציאות מוכיחה, ואסור לומר שלום יהיה לי, על-ידי הגנת סיסמא, טעות גדולה היא, הבן הוא הרבה יותר חכם ויכול לפרוץ הכל כל החומות וכל ההגנות.

"היה יהודי יקר תלמיד-חכם, ירא שמיים", סיפר האדמו"ר, "מחבר ספרים שהיה לו מחשב בביתו בעזרתו ערך את ספריו, והזהיר את בניו שלא יהינו לגשת למחשב. וכך היה בטוח שהוא מוגן, ולא חלם שבנו חכם ממנו, והבין יותר מאביו והצליח לחדור עמוק אל תוככי האינטרנט, ואינו יודע עד כמה הוא אשם שבגללו הזיק לבנו שפרק עול".

עוד סיפר האדמו"ר: "נכנס אלי בחור מישיבתינו, חתן, ושפך שיחו לפני, שאינו יכול ללמוד ולהתפלל. לאביו יש מחשב, והוא אדם יקר וכשר מאוד, והוא גם הזהיר את בניו שלא יכנסו למחשב והגן על המחשב בסיסמא. אבל כשהוא יצא מביתו לעסקים ולשמחות, הייתי ניגש למחשב, והגעתי לתמונות וסרטונים מזעזעים, שעד היום אינם משים מזכרוני והם צצים ועולים בעת התפילה והלימוד.

"ברצוני לומר לאנ"ש", סיים האדמו"ר, "זה עולם גדול. אי-אפשר לתקן את כל העולם, אבל אני מרגיש חוב מיוחד לאנ"ש לבקש ולהזהיר, שידעו שאותם הכלים הם אב הטומאה, זה מטמא במגע ובמשא אפילו באהל, אמת יש כלים קטנים, מאוד מסוכנים, כל כלי הוא נגע בפני עצמו, אבל אני רוצה לדבר על המחשבים שברמת הסיכון לילדים זה הכי מסוכן. אסור להחזיק מחשב בבית, יהודי שיש לו רוח של תורה יראת שמים, שידע שזה בגדר בל יראה ובל ימצא. יש מצות עשה 'תשביתו' להשבית ולבער מביתו את המחשב. וזו מצוה וחובה על נשים כאנשים שזה מצוה שאין הזמן גרמא".

חלק מהקהל בכינוסצילום: חלק מהקהל בכינוס
חלק מהקהל בכינוס


"צריך לתת זמן ליישם זאת"

"אני רוצה לכוון דברי לעזרת נשים לנשים צדקניות ורחמניות, רחמו על עצמכם ועל בעליכם בניכם ובנותיכם ועל נכדיכם, תבערו את הכלים המשחיתים הללו מבתיכם, בזה תלויה הקדושה של הבית היהודי, דורות העתידות תלויות בזה, ותהיו בבחינת 'חכמת נשים בנתה ביתה'. לשם יחוד קודשא בריך היא לקיים מצות עשה של 'קדושים תהיו', וברש"י במקום שגודרים לערוה, הוא קדושה, ואנו עושים כעת גדרים וסייגים של עריות".

"כל אחד שיש לו והיה לו, מאיזה סיבה שהיא את הכלי הזה בביתו, מחוייב להוציאו מביתו, ועל ידי זה יזכה שביתו יהיה מקדש, ויעשה מביתו מקדש מעט, 'זה קלי ואנווהו', אם צריך זאת לפרנסה, שזה יהיה במקום אחר לא בתוך הבית, וישנם עסקנים חשובים בקהילותינו שיראו להקים מקום מיוחד עם גישה למחשבים לעת מצוא, ולא ימצא ויראה בבתיכם.

"הנהלת המוסדות מתריעים, ילד שבביתו יש מחשבים, אין לו מקום להתחנך במוסדותינו, זה מזיק לא רק לבנו, זה מזיק לחברים וחברות, זה מספר לזה וכו' וכו', בוודאי זה לא יבוא מיום אחד לשני, צריך לתת זמן ליישם זאת.

"אבל אני תקווה שהציבור ישכיל ויבין את נחיצות השעה כמה חשוב להוציא, וכל אחד יישם זאת, ובזכות זה שאנו עושים גדרים וסייגים, וחומה על שמירת קדושות ישראל אנו מבקשים מהקב"ה ואני אהיה לו חומת אש, שהוא יגן עלינו מהחיות הטורפות, שהוא שומר על צאן קדשים כלל ישראל, הוא ישמור את צעירי הצאן מכל מראין בישין, שומר ישראל שמור שארית ישראל מכל צרה וצוקה הן בגשמיות והן ברוחניות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}