כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אנשי ההוצאה לפועל הגיעו: אם ל-10 איבדה הכרה

תושבת בני-ברק, אם ל-10 ילדים, התמוטטה בבני-ברק והתעלפה, לאחר שאנשי הוצאה לפועל עיקלו את מכונת הכביסה • אבל אז התערבו עסקנים והסדירו החוב

הוצאה לפועל. תמונת אילוסטרציה
הוצאה לפועל. תמונת אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

היום (א'), סמוך לשעה 15:15, קיבלו כוחות ההצלה קריאה דחופה: אישה, אם ל-10, התמוטטה במרכז העיר בבני-ברק.

כונני ההצלה שהגיעו במהירות למקום גילו, כי האם התמוטטה לאחר שחוליית הוצאה לפועל הגיעה לבית המשפחה והחלו לעקל חפצים מהבית.

כשהבחינה האם שהמעקלים סוחבים את מכונת הכביסה איבדה את נשימתה - והתעלפה במקום. הכוננים העניקו לאם טיפול ראשוני, והצליחו להחזיר אותה להכרה מלאה.

מבירור שנערך עם ילדי המשפחה עלה, כי אחד מילדי המשפחה ברוכת הילדים, ניתק את הקשר עם משפחתו וצבר חוב שתפח לסכום של 40,000 שקלים.

המשפחה מעוטת היכולת לא מצאה את המשאבים כדי לשלם את החוב העצום, וההוצאה לפועל הגיעה אל ביתם, כדי לעקל את הדברים המועטים שהצליחו לאגור בעמל רב.

הכוננים הזעיקו למקום את עורך-הדין בני מיצמכר, מתנדב ב'איחוד הצלה', שפתח במשא ומתן עם אנשי ההוצאה לפועל. גם העיתונאי עוזי ברק, המתנדב גם הוא ב'איחוד הצלה', הצטרף למאמצי השכנוע.

תוך כדי המשא ומתן הגיע אמבולנס למקום ואנשי הצוות לקחו מדדים של האם. המתנדבים שהיו במקום, ביקשו מנהג האמבולנס שלא ימלא התחייבות ולא יחייב את המשפחה עבור הגעתו. לאחר שהבין את המצב הקשה של המשפחה, עזב האמבלונס את המקום מבלי לחייב את האם על הטיפול.

לאחר למעלה משעה של משא ומתן אינטנסיבי, הגיעו הצדדים להסכמה, והמשפחה שילמה סכום בסך 3,000 שקלים בלבד. המעקלים החזירו את מכונת הכביסה והמייבש כביסה ופריטים אחרים.

מחר, יוסדר העניין כך שיותר לא יוכלו לעקל את רהיטי הבית על חשבון החיוב של בנם שאינו מתגורר בבית ההורים.

במהלך המו"מ התברר כי בא כוח הזוכה טען, כי הבן בעל החוב מתגורר בדירה, ואילו הוריו טענו שניתק קשר. "כנראה שהשופט שוכנע שהוא אכן מתגורר בדירה", אמרו המעורבים במו"מ. במהלך המו"מ אמר העו"ד כי היות ורהיטי הבית שייכים להורים ולא לבן, אין להוצאה לפועל זכות להחרימם.

במסגרת המו"מ נסגר עוד תיק שהיה למשפחה בהוצאה לפועל – והצבע חזר ללחייהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}