כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בשורה לנשים המוכות: מענק מיוחד

הצעת החוק קובעת: נשים ששהו מעל ל-30 יום במקלט לנשים מוכות, ולא שבו לביתן לאחר היציאה, תקבלנה מענק הסתגלות • המענק יהיה בגובה של 8,000 ש"ח, ועוד 1,000 ש"ח לכל ילד

אילוסטרציה
אילוסטרציה

הישג לנשים המוכות: הממשלה החליטה לתמוך בהצעת ח"כ זהבה גלאון ממרצ למתן מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות. המשמעות: החוק יעבור בהצבעה במליאה בשבוע הבא.

ההצעה קובעת כי נשים ששהו מעל ל-30 יום במקלטים לנשים מוכות, ולא שבו לביתן לאחר היציאה, תקבלנה מענק הסתגלות עם צאתן מהמקלט. המענק יהיה בגובה של 8,000 ש"ח, ועוד 1,000 ש"ח לכל ילד.

לדברי ח"כ גלאון, "מדובר במהפכה של ממש לנשים שסבלו מאלימות במשפחה. מעתה, מי שנאלצה לעבור למקלט לנשים מוכות תוכל לקבל הזדמנות אמיתית לבנות חיים חדשים, ולא תמצא את עצמה חוזרת לבית שבו היא עברה התעללות".

גלאון הוסיפה: "כיום נשים שיוצאות מהמקלט מוצאות עצמן בדרך ללא מוצא, כשהן מנותקות מעבודה וצריכות לפרנס את עצמן ואת ילדיהן, ולכן הן נאלצות פעמים רבות לחזור לחיות עם הבעל המכה. המענק המוצע יאפשר לנשים את מרווח הנשימה הנדרש כדי לעמוד על הרגליים, לשכור דירה או למצוא סידור אחר, לחפש עבודה ולבנות מחדש חיים שפויים, מחוץ למוטת השליטה של הגורם המתעלל".

הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ גלאון לראשונה בשנת 2006, ואושרה בכנסת, אך בוטלה בחוק ההסדרים. לאחר שהוגשה מחדש בכנסת הנוכחית, זכתה ההצעה לתמיכת משרד האוצר ומשרד הרווחה, והיום קיבלה את תמיכת הממשלה.

ההצעה צפויה לעבור בקריאה בטרומית ביום רביעי הבא בכנסת. העלות השנתית הצפויה של ההצעה היא פחות מ-4 מיליון ש"ח בשנה, ולכן היא אינה נחשבת 'הצעה תקציבית' ולא דורשת רוב מיוחד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}