כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מפקד חיל האוויר הבא: אלוף אמיר אשל

שר הביטחון אישר את החלטת הרמטכ"ל למנות לתפקיד את אלוף אמיר אשל • ייכנס לתפקידו בחודש מאי • היה ראש מטה החיל בזמן מלחמת לבנון השנייה

מפקד חיל האוויר הבא: אלוף אמיר אשל
ביטאון חיל האוויר

האלוף אמיר אשל, ראש אגף התכנון במטכ"ל, הוכרז היום (א) כמפקד חיל האוויר הבא. בהודעת דובר צה"ל נאמר: "שר הביטחון, מר אהוד ברק, קיבל את החלטת ראש המטה הכללי, רב-אלוף בני גנץ, למנות את אלוף אמיר אשל לתפקיד מפקד חיל-האוויר. אלוף אשל יחליף את אלוף עידו נחושתן".

אשל ייכנס לתפקידו בחודש מאי.

מינויו של אשל, שהתמודד על התפקיד מול שני מתמודדים נוספים - האלוף יוחנן לוקר, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, ותת-אלוף נמרוד שפר, ראש מטה חיל האוויר, היה צפוי, למרות שבמהלך החודש האחרון היו דיווחים כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין במינויו של לוקר לתפקיד.

אמיר אשל, בן 52, התגייס לצה"ל ב-1977 וסיים קורס טיס במגמת קרב כעבור שנתיים. בהמשך פיקד על טייסות אף-16 ופאנטום ועל בסיסי חיל האוויר רמון ותל-נוף, היה ראש להק אוויר וראש מטה החיל בזמן מלחמת לבנון השנייה ובעת הפצצת המתקן הגרעיני בסוריה, שמקורות זרים טוענים כי בוצעה על ידי ישראל.

על פי הערכות, האלוף אשל נחשב איש האגף המתון במערכת הביטחון בשאלה האיראנית - שהכרעתה עשויה ליפול על כתפיו. אבל לפני כחודש, כשנשלח לתדרך כתבים זרים, התבטא בתקיפות ואמר כי איראן גרעינית תיצור "ג'ונגל גרעיני גלובלי", ותאיץ מרוץ חימוש במזרח התיכון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}