כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מה מחפשים המיסיונרים בבית הכנסת הגדול בת"א?

ארגוני מיסיון שולחים בחודשים האחרונים פרסומים כפרניים לתיבת הדואר של בית כנסת הגדול בת"א • השיא: הגעת פעילים במהלך תפילת ליל שבת • "זה נראה מתקפה מכוונת"

נשיא בית הכנסת, יצחק נאמן עם המעטפה המיסיונרית
נשיא בית הכנסת, יצחק נאמן עם המעטפה המיסיונרית



מה רוצים המיסיונרים מבית הכנסת הגדול בתל-אביב?

בשבועות האחרונים החלו ארגונים מיסיונרים לשלוח כמויות גדולות של חומר נוצרי לתיבת הדואר של בית הכנסת הגדול בתל אביב. המשלוחים מגיעים מארצות שונות ובשפות שונות וכוללים פרסום כפרני ודברי שכנוע אנטי-יהודיים.

"בהתחלה לא התייחסנו למכתבים האלה ברצינות, היינו מקבלים מכתב הזוי כזה פעם בכמה חודשים ומיד זורקים. אבל בחודשים האחרונים, קצב המכתבים שלהם תפס תאוצה. אני לא יודע אם זו 'מתקפה מכוונת', אבל לאחרונה אני מקבל כמעט מדי שבוע חומרי תעמולה מיסיונרים, במיוחד מגרמניה", מתאר נשיא בית הכנסת הגדול, יצחק נאמן.

המכתב האחרון התקבל בבית הכנסת לפני מספר ימים. המשלוח הגיע משבדיה והוא כלל, שוב, חומרי תעמולה בשבדית ומכתב נלווה של השולח באנגלית. "אני מתיר לכם לתרגם את הספר לעברית ולעשות בו שימוש", נכתב.

לפני כמה שבועות הגיעו גם פעילים מסיונרים לבית הכנסת במהלך תפילת ליל שבת. "שני אנשים מחופשים לחרדים נכנסו לבית הכנסת לפני תפילת ערבית. מיד קלטנו שמדובר במיסיונרים כי לא היה להם פאות או זקן. זמן קצר לאחר שהתפילה החלה הם ניסו להשתלט עליה והחלו לצעוק 'צריכים להביא את המשיח', 'תצעקו למשיח'", מספר נאמן.

השניים עזבו לאחר שנתקלו בצעקות של מספר מתפללים, אך בבית הכנסת רווחת התחושה כי לא מדובר בפעם האחרונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}