כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מיט רומני סחף גם את נבאדה

המועמד המוביל גרף למעלה מ-40% מהקולות במדינה כשהוא מותיר מאחוריו את יריבו העיקרי ניוט גינגריץ' עם 26% • גינגריץ': "לא מתכוון לפרוש, למעשה אני די מרוצה מהתוצאות"

מיט רומני. בדרך לניצחון
מיט רומני. בדרך לניצחון



המעומד המוביל במירוץ הרפובליקני בארה"ב, מיט רומני, רשם אמש (מוצ"ש) ניצחון בהצבעה בנבאדה מה שמהווה צעד נוסף בדרך להבטיח את זכייתו במעומדות המפלגה לקראת הבחירות לנשיאות המדינה.

מספירת 45 אחוז מהקולות בהתוועדויות ( caucuses) בנבאדה עולה כי רומני קיבל 43 אחוז. יריבו המרכזי, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ', סיים עם 26 אחוז.

חבר הקונגרס רון פול קיבל 18 אחוז מהקולות ואילו הסנאטור לשעבר ריק סנטורום זכה ב-13 אחוז.

הניצחון בנבאדה הינו הניצחון השני ברצף של רומני, והשלישי שלו מבין חמש המדינות בהן התקיימו הבחירות למפלגה הרפובליקנית עד כה אחרי שניצח גם בפלורידה ובניו המפשייר. ההישג הלילה צפוי להעניק לו מומנטום לקראת יום שלישי הקרוב, אז תיערך הצבעה במינסוטה, קולורדו ומיזורי.

רומני נהנה מיתרון כספי וארגוני משמעותי מאוד בנבאדה.

"זו לא הפעם הראשונה שנתתם לי את הצבעת האמון שלכם, והפעם אני מתכוון לקחת את זה עד לבית הלבן", אמר רומני לתומכיו הנלהבים במלון בלאס וגאס.

רומני ניצל את נאומו כדי לתקוף ישירות את הנשיא ברק אובמה והתעלם כמעט לחלוטין מיריביו. "השבוע הוא ניסה לקחת קרדיט על 8.3 אחוזי אבטלה. לא כל כך מהר, אדוני הנשיא", אמר. "הנשיא החל את כהונתו בהתנצלות בפני אמריקה. הוא כעת צריך להתנצל בפני אמריקה".

לאחר פרסום התוצאות, גינגריץ' שניצח בבחירות בפלורידה רק בשבוע שעבר, ערך מסיבת עיתונאים על מנת להזים את השמועות כי הוא עשוי לפרוש מוקדם מהצפוי ממסע הבחירות שלו. "אני לא מתכוון לסגת", אמר גינגריץ' לעיתונאים, וחזר על הבטחתו להמשיך במירוץ הרפובליקני כל הדרך עד הוועידה הממנה הרפובליקנית בפלורידה בחודש אוגוסט. "אני דווקא די מרוצה ממצבנו", הוסיף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}