כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הסיוט נגמר • 'אסיר ספרד' - אלי הכט חזר הביתה

אלי הכט שזוכה בסוף השבוע מאשמת הברחת סמים לספרד - חזר בשעת ליל לארץ • את חזרתו חגג יחד עם בני משפחתו - אותם לא ראה במשך שנה - בכפר חב"ד

אלי הכט במסעדת כפר חבד, אמש. צילום: col
אלי הכט במסעדת כפר חבד, אמש. צילום: col



אלי הכט, שנעצר לפני כשנה בספרד באשמת הברחת סמים, חזר אתמול (ד') בשעות הלילה המאוחרות לארץ ישראל ובכך חתם את הסאגה הארוכה והמתישה שליוותה אותו ואת חיי משפחתו במשך שנה שלימה.

כזכור, הכט המשמש כגייס הכספים של בית התמחוי בצפת חזר מדרום אמריקה לאחר שבועות של גיוס כספים. כשחזר התבקש על ידי אחד מהידידים שרכש בתקופה בה שהה בחו"ל להעביר מזוודה לספרד. כשנכנס לספרד, עבר דרך המסלול האדום בכדי להצהיר על מספר דברים שהביא עימו, אלא שאז להפתעתו נעצרו והואשם בהברחת כמות מסחרית של סמים למדינה.

ביום שישי האחרון החליט בית המשפט הספרדי לזכות את הכט מכל אשמה. בראיון ל'בחדרי חרדים' סיפר הכט כי "עורכת הדין שלי התקשרה אלי. היא התחילה לצעוק בטלפון מרוב התרגשות ואמרה לי שיש זיכוי מוחלט. קשה לתאר את השמחה באותם רגעים".

• הופתעת?

"אני ידעתי את האמת וכמובן הקב"ה גם ידע אותה אבל לפעמים זה לא קל כשיש אנשים שאומרים או חושבים אחרת ולכן זה הדאיג אותי. תמיד האמנתי שהדברים יסתיימו כך אך יחד עם זאת היה את החשש שאנשי המכס או אנשים אחרים שהעידו מצד התביעה יגידו דברים שאינם אמת. שמענו על מקרים של אנשים חפים מפשע שישבו במאסר במשך שנים רבות".

בראיון שניתן בתחילת השבוע אמר הכט כי ישנו חשש שהתובע יערער על הזיכוי, מה שיגרום לו 'לבלות' עוד זמן רב בספרד. אתמול, ארבעה ימים אחרי, ולאחר החלטת התובע שלא לערער על הזיכוי חזר הכט לארץ ו'חגג' את חזרתו יחד עם בני משפחתו במסעדת כפר חב"ד.

פרשיית הכט • סיקור נרחב מתחילת הפרשייה עד לזיכוי המפתיע:

"עורכת הדין התקשרה אלי - וצעקה: 'אתה זכאי לחלוטין!" • ראיון בלעדי
בית המשפט בספרד: אלי הכט נקי מכל אשמה
החל משפטו של 'אסיר ספרד' - אלי הכט
אלי הכט בראיון ראשון: סך הכל עשיתי טובה ליהודי
יוצא לחירות • אלי הכט שוחרר למעצר בית
הרב התיידד עם המנהל, האסיר הורחק מאל-קאעידה
החרדי בכלא הספרדי: היום דיון קריטי ומכריע
העצור החרדי החל לקבל אוכל כשר
עו"ד צמרת לאלי הכט • קיבל תפילין ואוכל כשר
עצור מזוודת הסמים: טרם הוכנס אוכל כשר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}