כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הסלמה בדרום • שבע רקטות נורו מרצועת עזה

לאחר כמה שבועות של שקט יחסי, גזרת הדרום שוב מתחממת • הערב נורו שבעה רקטות מרצועת עזה לעבר שער הנגב וחוף אשקלון • לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

ירי מעזה. צילום: ארכיון
ירי מעזה. צילום: ארכיון צילום: ארכיון

לאחר מספר שבועות של שקט יחסי, נורו במהלך הערב (ד'), שבע רקטות מרצועת עזה.

הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית חוף אשקלון. לא נגרם נזק.

בעקבות מטח הרקטות, ביצעו כוחות צה"ל ירי לעבר נקודות חשודות ברצועת עזה.

בעקבות הירי הורה צה"ל לתושבים להימצא במרחק 15 שניות ממרחב מוגן, אולם לדברי ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר "לא לכל התושבים יש מרחב מוגן סמוך לבתים שלהם".

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי בעקבות כלי טיס החגים מעל לרצועת עזה, ניתנה הנחיה לפנות את כל משרדי כוחות הביטחון ברצועה, מחשש לתקיפה ישראלית הלילה.

"אנו חוזרים לשגרה כבר הערב", אמר אתמול ראש העיר שדרות דוד בוסקילה, "זוהי שגרת חירום שמלווה את התושבים פה כבר הרבה שנים".

דוברת מועצה אזורית אשכול רונית מינקר אמרה כי הרקטות שהתפוצצו הערב בשער הנגב נפלו "בשטח הפקר" של עוטף עזה, אותו איזור שלא ממוגן על ידי כיפת ברזל ואין בו ממ"דים לתושבים (4.5 עד 7 ק"מ מהגבול).

"התושבים באיזור זה חשופים לירי מתמשך בכל ימי השנה, כאשר המדינה לא מספקת להם הגנה. ראשי המועצות יוצאים שוב בדרישה למגן את תושבי "שטח ההפקר" בחדרי ביטחון", אמרה.

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס הערב לאיומים המתמשכים ברצועת עזה ובלבנון.

בנאומו בכנס הרצליה אמר כי שני המקומות "הם מחסני תחמושת מהגדולים שאני מכיר. המערכות האלו מוזנות מאיראן, מסוריה, ולצערי אפילו מרוסיה שממשיכה לשלוח עד היום חימוש. המזרח התיכון הוא האזור המתחמש ביותר בעולם, והבשורה הפחות סימפטית היא שאנחנו המטרה של החימוש הזה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}