כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חלום מטלטל • 'מבחן בוזגלו' בטלטול ילדים

על זוג ההורים החרדי שהתעמר והתעלל בחריפות בזוג ילדיהם התאומים • על הכותרות הרועשות, מבטי השנאה ומסע ההשמצות • יאיר בורוכוב כותב על חלום ש(כמעט) חלם

חלום מטלטל • 'מבחן בוזגלו' בטלטול ילדים



אני רוצה לספר לכם על חלום מזוויע שחלמתי הלילה, ופותר אין אותו.

ובחלומי זוג הורים חרדים, הבעל בכובע שחור, פיאות וזקן ארוך היורד על פי מדותיו. האשה במטפחת המכסה את שיערה, אוחזת ספר תהילים קטן. פניהם היו מטושטשות ומרוטשות, אך לא היה ניתן להטיל ספק בהשתייכותם המגזרית.

ובחלום, כותרות ענק שחורות אדומות המכסות את פני אתרי החדשות והעיתונים הגדולים. הם סיפרו על זוג חרדים מאזור ירושלים החשודים בטלטול ילדיהם התאומים, אחד מהם כבר שבק חיים לא עלינו, והשני נאבק על חייו.

שמעתי הד מעורפל של פרשנים בכירים באולפן. זועמים על הפגנת חרדים הנערכת ממש בשעה זו סמוך למכון המשפטי באבו כביר, בניסיון לעצור את נתיחת הגופה. אני לא בטוח שהצלחתי לקלוט מתוך חלום משפטים שלמים וברורים, אבל זיהיתי את המילים "אבסורד, חוצפה, מחזה הזוי".

ובמהדורות המרכזיות ערכו כתבות צבע מיוחדות על אלימות בתוך המשפחה במגזר החרדי. העלו אפילו קטע מיוטיוב של רב חרדי שדיבר על הכאה וחינוך ילדים. ציטטו את מקורביהם של בני הזוג שסיפרו על איזה רב שהתיר להם לטלטל את התינוקות.

ראיתי גם את הטורים בצידי עמודי החדשות שמאפשרים גם לחרדים להשמיע את קולם ולהסביר ש"לא כולנו ככה, זהו מיעוט שולי שאיננו מייצג". אבל הקול הזה לא ממש נשמע, ומבטי השנאה ברחובות כלפי כל לובש כובע וחליפה חרכו את חלומי, ואגלי זיעה בצבצו להם מתוך שינה.

המשטרה אף הזדרזה להעניק לפרשה את הכותרת "שיטת הטלטולים". מוח קריאטיבי וחריף במיוחד הצליח להטמיע בתקשורת את הכותרת "הרב המטלטל".

דתיים לשעבר התייצבו במהירות באולפנים והסבירו לצופים במתק שפתיים ש"אל תגידו לנו שמדובר בתופעות שוליים".

ואיקץ והנה חלום.

הטור פורסם בעיתון 'בקהילה'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}