כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נתניהו הסיר את יו"ש ממפת העדיפות הלאומית

זמן קצר לאחר שפורסמה מפת העדיפות הלאומית, החליט רה"מ בנימין נתניהו להסיר את ישובי יש"ע מהמפה - והתנצל בפני מזכ"ל האו"ם • המתיישבים זועמים

עוד זיגזג. נתניהו. צילום: יעקב כהן
עוד זיגזג. נתניהו. צילום: יעקב כהן

זמן קצר לאחר שפורסמה מפת העדיפות הלאומית, הכוללת את ישובי יש"ע, החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להסירם מהמפה.

היום, במהלך פגישתו עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אף הצטדק והתנצל על שהישובים הוכללו במפה המקורית.

במסיבת העיתונאים שהתקיימה עם המזכ"ל אמר נתניהו כי לא המקומות קבעו את הקריטריונים, הקריטריונים קבעו את המקומות - וזו הייתה החלטה שקיבלנו, אבל יש לה סעיף נוסף שכבר מופעל בנסיבות אחרות, וזה שכל סיוע ממשלתי, כל תמיכה ממשלתית ליישובים, חייב לעבור דרג מיניסטריאלי וזו הייתה התוספת שפשוט לא הוכנסה להחלטה. היא צריכה להיות בה והיא לא הוכנסה לה, אז תיקנו אותה מייד אחריה. אנחנו לא קיבלנו שום פנייה משום גורם ממשלתי או גורם זר, ואת התיקון עשינו לפני שהנושא הזה בכלל צף בתקשורת. הוא פשוט תיקון מתחייב מאופן, מהדרך שבה הממשלה מטפלת בנושאים הללו".

בתנועת קוממיות מתקשים שלא להגיב בחומרה.

"נתניהו מסיר את יישובי יו"ש מהעדיפות הלאומית ובאותו יום ממש מכריז בצביעות על אמונים להתיישבות", אומרים הערב חברי תנועת "קוממיות", המגיבים בזעם על החלטתו.

בתנועה אף טוענים כי הם "מגלים הבנה לדברי ח"כ שאול מופז נגד רוה"מ לפני כשבועיים וקוראים להתפכחות מהירה מ'אשליית נתניהו'".

בתנועה רואים בצעד זה את המשך ההדרדרות של נתניהו בכל הקשור ליחס למפעל ההתיישבות, ומביעים הבנה לדברי מופז נגד רוה"מ שכינה אותו בוועדת החוץ והביטחון בכינוי 'שקרן'.

"כמו כל אזרחי ישראל, גם אנחנו קיווינו כי יו"ר ועדת חוץ ובטחון חה"כ שאול מופז התבטא נגד ראש הממשלה בעת סערת רגשות. לצערנו נוכחנו לדעת שלדבריו יש אחיזה במציאות.אתמול ניהל נתניהו בידו האחת את הפריימריז שלו לראשות הליכוד וביד השנייה ארגן משאל שרים טלפוני חפוז ע"מ להסיר את יישובי יו"ש מרשימת העדיפות הלאומית בתחום הדיור. בנאום הניצחון שלו הכריז ביבי כי ההתיישבות יקרה וחשובה לו כאשר שעות לפני כן הוא הטיל גזרה נוספת נגד ההתיישבות ואנשיה.כאמור, עד היום רצינו להשתכנע כי מופז התלהם, אך נתניהו במעשיו הסותרים את דבריו והבטחותיו לא נותן לנו סיבה לכך. צעד חמור זה של ראש הממשלה מצטרף לשורה של מגמות שמובילה ממשלת הליכוד בראשותו. הפגיעה הקשה בתחומים שונים בהתיישבות באה דווקא
בתקופתו של נתניהו.

"כאילו להוכיח לאן התקפל עמוד השדרה של נתניהו, הוציאה היום לשכת ראש הממשלה הודעה המתארת שיחה נוראית שקיים רוה"מ עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון בה הוא מתרפס ומתנצל בפניו כעבד בפני הפריץ".

בקוממיות קוראים הערב להתפכח מאשליית נתניהו בטרם ימשיך ויסב נזקים כבדים יותר למדינת ישראל.

בעקבות ההחלטה שיגר יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, מכתב מחאה על ההחלטה להפלות את ישובי יש"ע.

"זוהי החלטה חמורה המפלה לרעה באופן בוטה את יישובי יהודה ושומרון בהשוואה לשאר אזורי הארץ", מדגיש דיין במכתבו.

בהמשך פונה דיין לשרים ומבקש מהם לקיים דיון מחודש בנושא במליאת הממשלה ולבטל את "האפליה הבלתי סבירה של ההתיישבות ביהודה ושומרון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}