כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מיום א' בכביש: מפת מצלמות המהירות

המצלמות יחלו לפעול ביום ראשון, אך במהלך פברואר לא יירשמו דו"חות, אלא יישלחו מכתבים לנהגים

  • ט' שבט התשע"ב
מיום א' בכביש: מפת מצלמות המהירות

28 מצלמות חדשות יחלו לפעול החל מיום ראשון הקרוב בכבישים ברחבי הארץ. המצלמות יותקנו בכבישים שהוגדרו על ידי אגף התנועה כ"אדומים", שבהם מספר התאונות וההרוגים הוא הגבוה ביותר.

מתוך 28 העמדות, יוצבו 19 מצלמות רמזור ו-9 מצלמות מהירות. השר אהרונוביץ הנחה את גורמי המקצוע במשרד לביטחון פנים ובמשטרת ישראל לפרסם את מיקומי המצלמות ומקטעי האכיפה מתוך שקיפות לציבור.

מנכ"ל המשרד יעקב גנות ציין כי המצלמות יוצבו באופן בולט ונראה לעין במטרה להרתיע, להזהיר ולהשפיע על הורדת המהירות ולא כדי לפגוע בכיסם של הנהגים. בנוסף, בקטעים רלוונטיים יוצבו שלטי אזהרה המתריאים בפניי הנהגים על המצאות מצלמות בכביש.

עוד סוכם במשרד התחבורה כי התכנית לאכיפת נהיגה מסוכנת תוטמע באופן הדרגתי, כך שבחודש הראשון יופקו לנהגים שיעברו על חוקי התנועה דו"חות אזהרה בלבד. לביתם של נהגים אלו יישלח מכתב אישי מראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, ובו פנייה לנהג בלשון: "מצאתי לנכון לפנות אליך באופן אישי ולבקשך לציית לחוקי התנועה וזאת מבלי לרשום כנגדך דו"ח תנועה בגין העבירה הנוכחית. עדיף לאבד רגע בחיים מאשר את החיים ברגע! " כמו גם הסבר על העבירה שביצעו בצירוף תמונה המתעדת אותה. לאחר תהליך ההטמעה שימשך כחודש ימים, יחל תהליך הפקת דוחות התנועה לציבור.

פריסת 28 המצלמות הינה חלק מהפעימה הראשונה בשלב א' של הפרויקט. בפעימה זו ייפרסו 180 עמדות הפעלה ויופעלו 60 מצלמות, מתוכן כשני שליש מצלמות מהירות וכשליש מצלמות רמזור.

המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים אליעזר רוזנבאום ציין כי "מטרת התכנית היא להוביל לשינוי בתרבות הנהיגה של הנהגים בישראל, לצמצם באופן מהותי את מספר תאונות הדרכים ומספר ההרוגים והנפגעים בכבישים, להגביר את ההרתעה מביצוע עבירות תנועה ולבלום תופעות של בריונות בכביש".

לדברי רוזנבאום, במדינות שבהן פועל הפרויקט כגון צרפת, אוסטרליה ואנגליה ירד מספר ההרוגים בתאונות ב-50%-305. בקנדה, הובילו המצלמות לירידה של 25% במספר התאונות, 11% במספר הנפגעים ו-17% במספר ההרוגים.

מפת מיקומי המצלמות יופיע באתר האנטרנט של המשרד לביטחון הפנים בכתובת:
www.mops.gov.il וכן באתר האנטרנט של אגף התנועה - פייסבוק משטרת ישראל אגף התנועה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}