כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

רבה של אמסטרדם התנצל על ה'דעת תורה' - והוחזר לתפקידו

שבוע לאחר השעייתו של הרב אריה רלב"ג בגין פרסום דעת תורה נגד ה'גאים' - החליטו חברי הקהילה ה'אורתודוקסית' להחזירו לתפקיד • הנימוק: "הרב הביע חרטה ואמר כי עדיף היה שלא יחתום" • הרב ישראל יעקב ליכטנשטיין: "הפיטורים - שערוריה. 160 רבני קהילות חתמו על המכתב"

התנצל. הרב אריה רלב"ג
התנצל. הרב אריה רלב"ג

לפני כשבוע השהו מנהלי הקהילה האורתודוקסית בהולנד את הרב אריה רלב"ג, רב הקהילה ורבה הראשי של אמסטרדם, בשל פרסום 'דעת תורה'.

הרב רלב"ג חתם על פסק הלכה, לפיו הקהילה ה'גאה' סובלת ממחלה קשה ועל הרשויות להעניק לה טיפול רפואי.

נשיא הקהילה האורתודוקסית רוני אייזמן, מיהר לפרסם הודעה לפיה "הקהילה מתנצלת בפני כל מי שנפגע מפסק ההלכה. הקהילה מקדמת בברכה כל יהודי ללא הבדל להעדפותיו".

בראיונות לכלי התקשורת, הודיע ראש הקהילה רוני אייזמן כי הרב הושהה מתפקידו עד לבירור העניין.

הגאון רבי ישראל יעקב ליכטנשטיין, ראש בד"צ KF בלונדון, שלח מכתב שהתפרסם בכלי התקשורת לפיו פיטורי הרב אריה רלב"ג הם נגד חופש הביטוי, וזאת לאחר שהביע את עמדתו ההלכתית בעניין.

הרב ליכטנשטיין אמר היום (רביעי) בשיחה ל'בחדרי חרדים', כי זו שערוריה, שכן לא מדובר במכתב אישי של הרב רלב"ג, אלא במכתב שנחתם על ידי 160 רבני קהילות בארצות הברית והרב רלב"ג הצטרף אליהם.

הרב שמואל כץ, מזכיר קהילת יהודי אמסטרדם, סיפר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי אתמול (ג') נערכה ישיבה בה החליט ועד הקהילה באמסטרדם כי הרב אריה רלב"ג ימשיך למלא את תפקידו לאחר שבוע של השעייה.

הרב רלב"ג התנצל, הביע חרטה על כך שחתימתו גרמה למהומה והצהיר כי היה עדיף שלא יחתום. הרב רלב"ג אף הוסיף כי המכתב עליו חתם אינו משקף את דעת הקהילה כולה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}