כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הקלה לתושבי תלֿ אביב: חניה בחינם בחניונים בשעות הלילה

בשלב הראשון יופחת התשלום ב-62 החניונים של חברת אחוזות חוף לתושבי העיר • בשלב ב' תתאפשר חניה בחינם לתושבים בכחול לבן בכל העיר

  • ח' שבט התשע"ב
חניון. צילום: יעקב נחומי
חניון. צילום: יעקב נחומי

הקלה בחניה לתושבי תלֿ אביב-יפו: עיריית תל אביב תאפשר לתושבי העיר חניה בחינם בכחול לבן בכל העיר, וכן תכפיל את מספר החניונים בהסדר "קרוב לבית" לתושבים. בנוסף, ההנחה בחניונים העירוניים של אחוזת החוף תגדל באופן משמעותי.

בעקבות בדיקה שנערכה בנושא, הוחלט בעירייה לפתוח אלפי מקומות חניה חדשים לתושבי העיר ללא תשלום, ולאפשר גמישות רבה יותר במציאת מקום חניה בשעות השונות של היום. העירייה תשלח מכתב בנושא לתושבי העיר בימים הקרובים.

המדיניות תיכנס לתוקף בשני שלבים. בשלב הראשון, אשר יחל בחודש מארס, יופחת התשלום ב-62 החניונים של חברת אחוזות חוף לתושבי העיר - במקום לשלם 50% ממחיר המחירון, מעתה ישלמו תושבי העיר רק 25% (פרט לחניון גולדה). כך למשל חניה בחניון דובנוב ללא הגבלה מהשעה 16:00, שעד כה עלתה לתושבי העיר 8 שקלים, תעלה כעת 4 שקלים. שעת חניה בחניון התרבות, שעלתה עד כה לתושבים 6 שקלים, תעלה כעת 3 שקלים בלבד.

כמו כן, יוכפלו במסגרת התכנית חניוני "קרוב לבית" בחינם - להסדר חניוני 'קרוב לבית' נוספו 24 חניונים עירוניים, שמציעים עוד 4904 מקומות חניה. החל מחודש מארסז התו האזורי יקנה לתושב חניה ללא תשלום בכל החניונים של אותו אזור חניה בשעות הלילה ובסופי שבוע.

כמו כן יוספו 3 חניוני לילה ללא תשלום לתושבים לבעלי תו אזורי מתאים - חניון "התרבות" לבעלי תו אזורי 1, חניון "מדעי החברה" לבעלי תו אזורי 5, 9 ו-10, וחניון "מוזאון ארץ ישראל" לבעלי תו אזורי 5, 9 ו-10.

בשלב ב' של התכנית תתאפשר חניה בחינם בכחול לבן לתושבי העיר, בכל העיר - לאחר אישור משרדי הממשלה ומועצת העיר (יובא לאישור במועצה הקרובה). כמו כן יכנסו לתוקף פטור מלא מתעריף חניה לתושבי העיר בכחול לבן בכל העיר, וביטול ההנחות הקיימות בתעריף למי שאינו תושב העיר.

ראש העיר רון חולדאי מסר כי העובדה שהעיר היא מרכז פעיל של עסקים ופנאי מייצרת מצוקת חניה לתושביה. "הפיתרון לבעיית החניה נשאר שימוש מוגבר בתחבורה ציבורית. בכל שנה בשנים בקרובות יושקעו עשרות מיליוני שקלים בסלילת שבילי אופניים חדשים".

הוא הוסיף כי "הרפורמה בתחבורה הציבורית נתנה עדיפות לאלו המגיעים מחוץ לעיר, ופגעה במערכת התחבורה בתוכה. במציאות הנוכחית, שבה תושבי העיר ברובם נזקקים לרכב הפרטי, עלינו לאזן את המצב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}