כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חוות הגז תפונה מקרית אתא, צפויים שיבושים

בית המשפט קבע: חוות הגז בקרית אתא תפונה • חברות הגז: "עשויים להיגרם שיבושים קשים באספקת הגז בצפון ובמרכז" • הפיתרון: הפעלת החווה במתכונת מצומצמת

גז. צילום: יעקב נחומי
גז. צילום: יעקב נחומי



בית המשפט העליון דחה השבוע את עתירת חברות הגז נגד ההחלטה להפסיק מיידית את פעולת מכלי הגז (הגפ"מ) בקריית אתא.

כזכור, השבוע קיימה הועדה המשותפת לסביבה ובריאות בכנסת דיון מיוחד, כאשר אף היא מגיעה למסקנה דומה.

עוד בנושא:
מי כינה את מפרץ חיפה - "המפרץ הפרוע"?

יו"ר הוועדה, ח"כ דב חנין, שיבח את החלטת בית המשפט, כבר במהלך הדיון אמר חנין כי "המשך הפעלת מיכלי הגז ללא רישיון עסק וללא היתר רעלים הוא שערוריה. אינטרסים כלכליים מביאים לפגיעה בציבור, בבריאותו ובביטחונו. לא יתכן כי אזור צפוף אוכלוסין ימשיך להתנהל כ'מפרץ פרוע', ללא דין וללא דיין, הגיע הזמן לחייב את חברות הגז להטמין את מיכלי הגז או לפנותם מהאזור".

החשש: מיליוני אזרחים בלי גז

בעקבות החלטת המשרד להגנת הסביבה על פינוי חוות הגז בקריית אתא, מציינים גורמים בענף האנרגיה כי קיים צפי לשיבושים קשים באספקת הגז לצפון הארץ ומרכזה.

השיבושים עלולים להיגרם כתוצאה מסגירה מיידית של חוות הגז, זאת למרות שישנו אישור משירותי הכבאות להותיר את החווה על כנה במתכונת מצומצמת מאוד.

גורמים בענף האנרגיה פנו למשרד להגנת הסביבה בבקשה להימנע מהצעד הדרסטי, ולאפשר לכל הפחות להשאיר במקום מלאי מצומצם שיאפשר מילוי מיכלי גז. כאמור, גובתה פנייה זו באישור משירותי הכבאות.

אין ספק שצעד דרסטי ומיידי של סגירת החווה, עלול להותיר מיליוני אזרחים, מפעלים רבים, בתי חולים ואת שאר המוסדות בצפון הארץ ובמרכזה - תקועים ללא מענה. לפיכך דורשות חברות הגז לשקול שוב את ההחלטה, ולאפשר את הפעלת החווה כמתקן למילוי מיכלים מיטלטלים, לטובת כל הצדדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}