כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

המועמד הבא? • רומני ניצח בפלורידה עם 46% מהקולות

הבחירות המקדימות לראשות המפלגה הרפובליקנית בפלורידה לא סיפקו תוצאות מפתיעות • מיט רומני, ממשיך להוביל עם 46% מהקולות • וגם: על התייצבותו לצד ישראל

מיט רומני חוגג ניצחון נוסף. צילום ארכיון
מיט רומני חוגג ניצחון נוסף. צילום ארכיון

המרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית הולך ומתחמם. אחרי שזכה פעם אחת בניו המפשייר, גרף המתמודד מיט רומני את מירב הקולות בבחירות לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית שהתקיימו אתמול (ג') במדינת פלורידה. רומני זכה ב-46% מקולות הבוחרים ואילו מתחרהו העיקרי, ניוט גינגריץ', זכה ב-32% בלבד.

ניצחון זה, במדינה הגדולה פלורידה, מגביר מאוד את סיכוייו של רומני לזכות בראשות המפלגה, ולהתמודד בבחירות לנשיאות ארצות הברית נגד ברק אובמה.


למרות שהיהודים מהווים רק 3 אחוז מכלל הבוחרים הרפובליקנים בפלורידה, מצא רומני לנכון להזכיר בעימות שנערך ימים ספורים לפני הבחירות, את תמיכתו בישראל.

"עכשיו כבר ברור שהפלסטינים רוצים להשמיד את ישראל נעמוד לצד בעלת בריתנו ישראל, אנו מחויבים למדינה היהודית ולא יהיו פערים בינינו לבין ידידתנו. מי שמסכים עם הקו של החמאס, שרוצה להשמיד את ישראל ומביע זאת בספרי לימוד ובשיח פוליטי, הרי שבפועל הוא אינו מאמין בזכות העם היהודי למדינה", אמר רומני.

בנאום הניצחון שלו דיבר רומני כאדם שנבחר להנהיג את המפלגה ואמר שהוא מוכן "להוביל את המפלגה והאם האומה האמריקנית". בפנייתו לאובמה אמר: "אדון נשיא, נבחרת להוביל אך בחרת להיות מובל. זה הזמן לזוז מהדרך".

המתמודד ריק סנטורום זכה ב-13% מהקולות ורון פול ב-7% מקולות הבוחרים בלבד.

הניצחון של רומני החזיר אותו מהעיכוב שספג עם נצחונו של גינגריץ' בקרולינה הדרומית. הוא נחשב לניצחון החשוב מבין ארבעת הסבבים שהתקיימו עד עתה בשל גודלה של המדינה וחשיבותה בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

גינגריץ' עצמו נשבע להמשיך ולהילחם על ראשות המפלגה אולם רומני מוביל עליו בכספי מימון הקמפיין ובמטה המאורגן שלו. הוא ציין כי מדינות רבות עדיין לא הצביעו והמרוץ עודנו פתוח. החודש יתקיימו בחירות נוספות בנוואדה ובמישיגן ורומני נחשב למועמד מוביל במדינות אלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}