כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הפריימריז בליכוד: נתניהו ניצח בפער גדול

נצחון משכנע לנתניהו: זכה בכ-80% מהקולות, 20% לפייגלין • נתניהו הנאום הניצחון: "יש עוד זמן עד הבחירות לכנסת" • יעקב נחומי עם גלריה מגני התערוכה

נאום הניצחון בגני התערוכה. צילום: יעקב נחומי
נאום הניצחון בגני התערוכה. צילום: יעקב נחומי



הסתיימו הפריימריז לראשות הליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצח בפריימריז לליכוד בהפרש גדול - 80 אחוזים לעומת 20 אחוזים למשה פייגלין.

בסיומו של יום ההצבעה נראה כי שיעור ההצבעה הסופי יעמוד על כ-55%, נתון דומה לזה של הפריימריז הקודמים. עד לשעה 22:30 עמד שיעור ההצבעה על 46%. בחלק מהקלפיות הוארכה ההצבעה בשעתיים, בשל תנאי מזג האוויר במהלך היום.

עוד בנושא:
החרדים שמאחורי הליכוד • וידאו וגלריה

במטה פייגלין מביעים שביעות רצון ואומרים כי מבחינתם, "הרעיון והמסרים נקלטו". אחוזי ההצבעה עצמם, פחות חשובים להם. במטה נתניהו מתקשים להביע את האכזבה מהאחוז הנמוך, יחסית, של מצביעים שהגישו כדי להשפיע.

באופן כללי עבר יום הבחירות בשקט יחסי. התלונות היו מזעריות, יחסית. היו קלפיות שנפתחו באיחור של כשעתיים, במטה פייגלין התלוננו על שיבושים מכוונים בקלפיות שונות ביהודה ושומרון, אך במחנה נתניהו הדפו את הטענות וטענו כי שיבושים אירעו במקומות שונים, חלקם מעוזים מובהקים של ראש הממשלה.

בשעות אחר הצהרים גבר הלחץ במטהו של נתניהו ושיעור המצביעים הנמוך הביא אותו לשאת נאום מיוחד, במהלכו קרא למצביעים להגיע אל הקלפיות. "אני מעריך שאנצח", אמר להם, "אבל אני חושב שצריך לתת ביטוי לעוצמת התמיכה בי".

ראש הממשלה מודה לפעיליםצילום: ראש הממשלה מודה לפעילים
ראש הממשלה מודה לפעילים


"ואגב...יש עוד זמן לבחירות"

קצת אחרי השעה 1 בלילה נכנס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אל ביתן 14 שבגני התערוכה, כדי לשאת את נאום הניצחון שלו. אז אולי ניצחון של ממש לא היה פה, יותר תוצאה צפויה מאשר הפתעה אמיתית, אבל אפשר בהחלט לומר שמבחינת ראש הממשלה הוא השיג את היעד אותו הציב לעצמו מראש: 80% מקולות המצביעים.

כשג'ינגל הליכוד מתנגן ברקע, ממול קהל אוהד שמלווה אותו בקריאות "היידה ביבי", עשה נתניהו את מה שהוא יודע לעשות היטב: הופעת ניצחון מרשימה של מנהיג. על הבמה, לצידו, כבר היו ישובים חברי כנסת ושרים.

"כשאני אומר תודה רבה אני מתכוון לכל אחד ואחד מכם", אמר, והודה לחברי הכנסת, לשרים, לראשי הרשויות, ראשי הסניפים הפעילים והמתנדבים.

"אני מודה על האימון ועל התמיכה המחודשת", אמר, והודה באופן מיוחד לראש המטה שלו, חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין "המרשים, המבטיח...וגם מקיים..."

אחר-כך הודה לקהלים השונים שהצביעו לו, ואשר שוחח עמם במהלך היום המתיש: דרוזים, בדווים, נוצרים וגם כמובן יהודים. מה שלא סיפר הוא שבין פעיליו היו גם כמה מאות של חרדים, חלקם גם נכח באולם באותה שעה.

"לא מובן מאליו שרבבות מצביעים מגיעים במהלך יום עבודה ויום לימודים, ביום בו לא הוכרזו בחירות לכנסת", אמר, ומיד הטיל את הפצצה, "ואגב...יש עוד זמן לבחירות".

"וכל זה כשאמרו להם שאין טעם להצביע כי התוצאה ברורה", אמר, ושכח לרגע כמה קשה היה לאנשיו להוציא אנשים מהבית. נאום מיוחד היה עליו להקדיש למטרה הזו.

"השעה מאוחרת", התנצל והסביר מדוע אינו מפרט אחד לאחד את העשייה הרבה של ממשלתו.

אחר-כך, כשהוא מסמן בידיו לשלום ומחייך את חיוכו המרשים נפרד מפעיליו ומאנשיו. אין ספק שהיו אלו רגעים של נחת עבורו. "היידה ביבי", הריע לו הקהל. "היידה הליכוד", השיב להם נתניהו.

וקול שירת התקווה היווה את סיומו של היום המתיש, שמהווה רק את יריית הפתיחה לאירועים הבאים: הפריימריז הפנימי - ובעיקר: הבחירות הבאות לכנסת.





























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}