כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מה חיפש דני קושמרו בישיבת מיר? • צפו

חבוש בכיפה שחורה, ערך מגיש המהדורה המרכזית של ערוץ 2 סיור היכרות בשכונת מאה-שערים • מארגן הסיור, ירח טוקר, מבטיח: זה לא האורח האחרון בריכוזים החרדיים

דני קושמרו וירח טוקר בפתח בית המדרש במיר. צילום: בחדרי חרדים
דני קושמרו וירח טוקר בפתח בית המדרש במיר. צילום: בחדרי חרדים



מגיש המהדורה המרכזית של חדשות 'ערוץ 2', דני קושמרו, הגיע הבוקר (ג') לסיור בישיבת 'מיר' בירושלים.

אל הסיור הגיע קושמרו באופנוע הכבד שברשותו יחד עם חבר נוסף.

הסיור, שלא תועד במצלמות הטלוויזיה, נועד להכיר את הישיבה הגדולה בעולם היהודי ואת הרחוב החרדי המפורסם "מאה שערים".

קושמרו נועד בבית קפה מקומי בשכונת גאולה בירושלים עם איש 'העדה החרדית', שמואל חיים פפנהיים, ושמע ממנו סקירה על אורח החיים של חסידי תולדות אהרן בשכונה. אל קושמרו וחברו התלווה יועץ התקשורת החרדי ודוברו של ח"כ גפני, ירח טוקר.

יחד עימו צעדו השניים רגלית מכיכר השבת אל היכל ישיבת 'מיר' כאשר בישיבה עצמה נחשפו לאלפי התלמידים שהיו שקועים בספרי הלימוד בהיכלי התורה השונים. לאחר מכן שוחח איש התקשורת הבכיר עם כמה מהאברכים בישיבה אשר סיפרו על סדר יומם.

בשבועות הקרובים יתקיימו סיורים נוספים לבכירי מערכות התקשורת במדינה ברחוב החרדי. חלק מן הסיורים יהיו מקיפים יותר מזה שהתקיים הבוקר, ויכללו ביקורים במוסדות חינוך, רווחה וחסד בירושלים ובבני ברק. את הסיורים עורך טוקר, וכמה מערכות תקשורת כבר נרשמו לסיורים שנועדו להכיר את הרחוב החרדי.

טוקר אישר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הוא מתכנן לקיים את הסיורים הללו, אך לדבריו רחוב מאה שערים לא נכלל בתכנית הסיורים הזו. "אני מתכוון להראות לכל העיתונאים ובכירים שירצו לבוא - את הפנים היפות של הציבור שלנו, את עולם התורה והישיבות, את עולם החסד והחינוך.

"מדובר באנשים שמשפיעים על דעת הקהל הישראלית", מסביר טוקר. "וחלק מהם מעולם לא נתקל בחרדי מעבר למסך. אני מאמין שהגיע הזמן שבכירי התקשורת יכירו את החברה אותה הם מסקרים ומביעים עליה עמדה. לשמחתי, רבים מאלה שהזמנתי והצעתי להם לבוא, אכן יבואו בתקופה הקרובה".

סיורו של קושמרו יסוקר בכתבה ב'mantalk' בגלובס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}