כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פרפורי גסיסה? • אסד יצא לטבוח: 337 נרצחו בחומס

337 אזרחים סוריים נרצחו בטבח אכזרי שביצעו חיילי המשטר המתנדנד • מועצת הביטחון דחתה הצעה לקרוא לאסד לעזוב לאחר שרוסיה וסין הטילו וטו • וידאו ובתמונות

באשר אבד. יעזוב את המדינה?
באשר אבד. יעזוב את המדינה?



מלחמת האזרחים בסוריה עולה שלב – וצבא החופש הפועל להדחת הנשיא המכהן – ספג אבידות כבדות בהתקפה כמוה טרם ראינו: על פי דיווחים שהגיעו במהלך הלילה מסוריה, לפחות 337 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו בהפגזות כבדות על העיר חומס. זאת, דווקא על רקע ההחלטה הצפויה היום במועצת הביטחון לקרוא לאסד לרדת מכסאו, ולאמץ את המלצת הליגה הערבית.

על פי דיווחי פעילי זכויות אדם במדינה, מרבית ההפגזות כוונו אל שכונת אל-חאלדיה בעיר חומס שבה נהרגו לפחות 138 תושבים, מתוך 337 בסך הכל. בשכונה שוהות שתי קבוצות אופוזיציה מרכזיות: קבוצת הפיקוח על זכויות אדם שבסיסה בבריטניה וועדות התיאום המקומיות.

















לאחר שעות של לחצים: הרוסים והסינים הטילו וטו

בתום שעות ארוכות של מסע לחצים בינלאומי, הטילו נציגי רוסיה וסין וטו על הצעת ההחלטה הקוראת לנשיא סוריה אסד לפרוש מתפקידו. בעקבות התנגדותן של שתי המעצמות, ההחלטה לא עברה במועצת הביטחון, זאת למרות שיתר 13 חברות המועצה הצביעו בעד.

דיפלומטים באו"ם מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי סין הייתה צפויה ללכת אחרי החלטת רוסיה להצביע נגד החלטת האו"ם, זאת לאחר שארה"ב ומדינות המערב דחו את ההצעה הרוסית לבצע תיקונים בטיוטת ההחלטה. "חשבתי שנוכל למצוא דרך לגשר על הפערים, אבל היה בלתי אפשרי לעבוד עם הרוסים", אמרה מזכירת המדינה קלינטון.

שגריר מרוקו באו"ם, הנציג היחיד של הליגה הערבית במועצת הביטחון, הביע לאחר ההצבעה את "אכזבתו וצערו הרב" מהחלטת מוסקבה ובייג'ין להפיל את ההצעה. השגריר הצרפתי אמר כי "זהו יום עצוב למועצת הביטחון, יום עצוב לכל הסורים, ויום עצוב לדמוקרטיה".

שגרירת ארה"ב באו"ם תקפה במילים חריפות ביותר את החלטת רוסיה וסין להטיל וטו. "ארה"ב נגעלת מכך שחברות בבית הזה ממשיכות להתחמק מתפקידנו להגן על אזרחים שנטבחים על-ידי המשטר שלהם", אמרה השגרירה סוזן רייס.

"המועצה מוחזקת כבת ערובה בידי החברות האלה, באמצעות עיכובים והתחמקויות מסוגים שונים, ואחת מהחברות האלה עוד ממשיכה לספק נשק לאסד. רק ביקשנו לתמוך בתכנית של הליגה הערבית, שבה גם אסד הסכים לתמוך, במטרה להגיע לקונצנזוס עולמי. אבל ניסיונות העיכוב (של רוסיה וסין) הם בלתי נסלחים. רוסיה וסין ממשיכות למכור את העם הסורי".

אובמה הצטרף אף הוא לדברי שרת החוץ וכינה את הטבח הלילה בעיר חומס כדבר ש"אי אפשר להעלות על הדעת" ואמר כי הממשל "רצח מאות מאזרחי סוריה, כולל נשים וילדים". הוא קרא שוב לנשיא הסורי אסד לעזוב את תפקידו ולאפשר מעבר דמוקרטי של השלטון מידיו ואמר לתושבי המדינה כי "ארה"ב עומדת מאחוריהם".



















אסד מבקר את הפצועים

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}