כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

רגל איש ברעהו • מהומות דמים במצרים

משחק הכדורגל שגבה אמש את חייהם של כ-80 בני אדם, ממשיך להכות גלים בשכנה הדרומית • אלפים יצאו לרחובות קהיר ופורט-סעיד, מושל העיר התפטר והצבא מאבד שליטה

המהומות במצרים. עיבוד: בחדרי חרדים
המהומות במצרים. עיבוד: בחדרי חרדים

מצרים בוערת: אלפי בני אדם יצאו היום (ה) להשתתף בתהלוכת אבל בקהיר, אלפים אחרים השתתפו בהפגנה דומה בפורט סעיד, העיר בה התרחשו אתמול המהומות שגבו את חייהם של 80 בני אדם ואת פציעתם של יותר מ-250 בני אדם, לאחר סיום משחק כדורגל באצטדיון המקומי.

צוותי חקירה שהגיעו לאצטדיון, איתרו בו קליעים של אש חיה שנורו במהלך המהומות. טרם ידוע האם מדובר בקליעים שנורו על ידי אנשי הביטחון שהגיעו למקום בכדי לפזר את המפגינים, או שמא מדובר בקליעים שנורו על ידי המתפרעים.

המהומות אתמול החזירו את מצרים לימים השחורים לתקופת פרישתו של הנשיא המודח חוסני מובארק.

בעקבות הארועים, התפטרו במהלך היממה האחרונה מושל פורט סעיד ואחראי הביטחון בעיר. גם ראש התאחדות הכדורגל המצרית פוטר מתפקידו. בשעות האחרונות קוראים קולות בפרלמנט המצרי לראש הממשלה להדיח גם את שר הפנים ואת פרקליט המדינה הראשי.

כאמור, בשעות הצהריים נערכה תהלוכה בקהיר בה ליוו כ-3000 בני אדם את 74 ההרוגים לקבורה.

המשתתפים קראו קריאות נגד 'הטבח', כלשונם, ודרשו מהמועצה הצבאית העליונה במצרים להעביר בהקדם את השלטון לידיים אזרחיות. המשתתפים הניפו דגלים שחורים, ורבים מהם תרמו דם למאות המצרים שנפצעו אתמול בעימותים.

המהומות פרצו אמש בתום משחק כדורגל בין הקבוצה המקומית של פורט-סעיד 'אל-מסרי', נגד קבוצת הפאר מקהיר 'אל-אהלי'. אוהדי הקבוצה המקומית שניצחה במשחק, פרצו למגרש, רדפו אחרי שחקני ואוהדי 'אל-אהלי' והשליכו אבנים לעברם.

גורמי הרפואה המקומיים דיווחו, כי רוב הקרבנות מתו מפגיעות קשות בגולגולת, ומיעוטם בדקירות סכין. מטוסים נשלחו מקהיר לאסוף את הגופות, והארמייה השלישית הוכנסה לכוננות למקרה שהאלימות תתפשט ברחבי פורט-סעיד ובסביבתה. המועצה העליונה של הצבא שוב התגלתה בחוסר האונים שלה, ונאלצה לספוג ביקורת בוטה ודרישות להתפטרות.

מצרים ממשיכה להפתיע בהתפרצויות אלימות שאיש לא מצליח לחזות מהיכן הן יבואו ואיך יסתיימו.

מה יהיה הדבר הבא במדינה השסועה? ימים יגידו
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}