כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"לא ירקנו על ילדות, ועל נשים? לא יודע" • צפו

משה פרידמן, מבכירי ה'סיקריקים' בבית שמש, מדבר בתוכנית הטלויזיה 'המקור' • "לא הייתי רוצה שיצעקו על הבנות שלי • אין כאן אלימות. רק תקשורת ומשטרה"

צילומסך: תוכנית 'המקור'
צילומסך: תוכנית 'המקור'

משה פרידמן, אחד הסיקריקים הבולטים בעיר בית שמש, העניק ראיון ראשון לתוכנית 'המקור' של ערוץ 10, שם חשף את סיבות המאבק נגד בית ספר 'אורות' והסביר את האידיאולוגיה שלהם בכלל.



רק לאחרונה שוחרר פרידמן אחרי שנעצר באשמת תקיפה ויריקה על צוות תקשורת ותקיפת שוטר בעיר. הוא הורחק מהישוב עד לקיום משפטו בעוד כמה שבועות.

"לא היו יריקות על ילדות. לא היו. פשוט שקר מצוץ מהאצבע", מצהיר פרידמן בראיון.

כאשר נשאל אם היו יריקות לעבר נשים, הוא השיב כי אינו יודע.

פרידמן, בן 27 ואב לשניים, היה צועק מדי בוקר "גוועאלד" לעבר הילדות והאמהות המגיעות לבית הספר "אורות בנות", שהפך לסמל המריבה בתוככי העיר. "מגיל שלוש יש חובה ללכת בצניעות וחוץ מזה לא מדובר רק בילדות אלא גם באמהות שלהן", הוא מסביר את התנהגותו.

לו עצמו יש בנות. הוא מודה שלא היה רוצה שיצעקו עליהן כך, אך מציין שלא היה מכניס אותן "למקום שמפריע לכל השכנים". "הם מגיעים רק להילחם, אין להם שום סיבה אחרת", הוא מאשים את החילונים.

"מי שלא הולך לפי "שולחן ערוך" הוא מבחינתי חילוני", מסביר פרידמן. הוא מבקש שיתנו לו ולחבריו לחיות בשקט בשכונה שלהם. "אין אלימות בבית שמש. יש הרבה תקשורת ומשטרה", הוא מפתיע.

"בציבור שלנו לא מקבלים כסף מהמדינה, גם לא בכולל וגם לא בעבודה", הוא מצהיר. לדברי פרידמן, יש הרבה תורמים שממנים את מחייתם של בני העדה החרדית. הוא טוען שיש איסור בקרב בני העדה ללמוד בבתי ספר שלוקחים כסף מהמדינה. "הסיבה לכך היא שאחרי זה הם יגידו לנו מה לעשות", הוא מסביר.

"'להעביר ממשלת זדון מהארץ', זה מה שאנחנו מתפללים כל הזמן", הוא אומר ומתכוון לממשלת ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}