כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

תערוכת מזון וסיום הש"ס • המאבק באגודת ישראל חוזר

מקומון באשדוד התנצל על פרסום לתערוכת 'לבית' של 'המבשר': "עיתון שאין רוח חכמים נוחה הימנו" • ישיבת היערכות לקראת 'סיום דף היומי' - פוזרה באקורדים צורמים

"אנחנו המומים". יו"ר שלומי אמונים, מאיר פרוש
"אנחנו המומים". יו"ר שלומי אמונים, מאיר פרוש



חשבתם שקרבות מתנהלים רק בין 'יתד נאמן' ל'משפחה'? מתברר, שטעיתם - ובגדול.

שימו לב לסיפור הבא: בעוד מספר ימים מתעתד עיתון 'המבשר' לקיים אירוע 'לבית' עבור הנשים החרדיות. במסגרת ההכנות לאירוע, יצא העיתון בקמפיין ענק שכיכב בכל המקומונים בערים החרדיות, מלבד ירושלים ובבני-ברק, בהן יופיעו הפרסומים בהמשך.

בין השאר פנו ממערכת העיתון אל חינמון באשדוד. הטלפנית הודיעה למבקשים שהיא תבדוק עם המבקר של המקומון "האם המודעה כשרה". הבדיקה, כפי הנראה, התבצעה כנדרש - והמודעה פורסמה.

זמן קצר לאחר פרסומה, התקשרה הפקידה אל נציג 'המבשר', ובקול מרוסק סיפרה לו: "אל תשאל מה עשית לנו". מתברר שעל העיתון הופעלו לחצים שכללו ביטולי מודעות, גם מצד נציגי ציבור בעירייה, האחראים מתוקף תפקידם על מחלקות המפרסמות במקומון.

כשראו את גודל הלחץ החליטו במקומון לפרסם... מודעת התנצלות. לא תאמינו, אבל כך היה לשונה:

"בס"ד, יום ו פרשת בשלח.

"אנו מצטערים על כך שעקב אי שימת לב השתרבבה לעיתוננו מודעה מטעם עיתון שרוח גדולי ישראל אינה נוחה הימנו.המודעה נשלחה אלינו מוכנה על ידי אדם שהציב את האירוע כיריד פרטי מטעמו, ביודעו שלולי כן המודעה תפסל לפרסום על ידינו.

"מערכת ההגהה שלנו כשלה למרבה הצער, כשעקב העומס והלחץ שלקראת סגירת עיתון, לא שמה לב ללוגו של העיתון הנ"ל שהסתתר בירכתי המודעה, והתייחסה בטעות למודעה כאל אירוע פרטי תמים.

"כמובן שמשהתבררה לנו מהותה של המודעה, הופסקה מיידית המשך סדרת הפרסומים.

"אין צורך לומר שציבור היראים אשר אמונת חכמים והציות לגדולי ישראל הינו נר לרגליו, אינו משתף פעולה עם כל סוג של פעילות מטעם העיתון הנ"ל.

"ההקפדה של מערכת ההגהה שלנו למניעת פרסומים שאינם ראויים – ידועה, אך שגיאות מי יבין ומצודת הטעות פרוסה לכל בן תמותה.

"בתפילה שלא תצא תקלה מתחת ידינו".

רק למען הסר ספק. ה"פרסומים שאינם ראויים" אינם מתייחסים חלילה למודעת כפירה, אפילו לא למודעה של הקרן החדשה לישראל. מדובר באירוע העוסק בנושאי תזונה, בישול וכיוצא באלו. 'רק' שמערכת ההגהה לא שמה ליבה לכך שמארגן את האירוע... העיתון ה'לא נכון', השייך למגזר ה'לא נכון'. קרי: לסיעה ה'לא נכונה'.

המודעה שהציתה את אש המחלוקתצילום: המודעה שהציתה את אש המחלוקת
המודעה שהציתה את אש המחלוקת


"גורמים פוליטיים מפעילים אימתם"

בעיתון 'המבשר' הגיבו בזעזוע.

"אנחנו המומים מהנבזות של אותם גורמים המסוגלים לקרוא לעשרות אדמו"רים ורבנים שמגבים את המבשר 'עיתון שרוח חכמים אינה נוחה הימנו'.

"לצערנו, גורמים פוליטיים ואינטרסנטים מפעילים את אימתם על גורמים עסקיים שמעוניינים לבצע פעולות כלכליות. חבל שאותם גורמים פוליטיים אינם יודעים להבדיל בין אינטרסים למציאות.

"ראשי המבשר עדיין לא החליטו איך להמשיך את הטיפול באותו במקומון שביזה את רוב גדולי ישראל".

ב'המבשר' מבהירים כי המודעה הוזמנה במקומון באשדוד על-ידי נציג 'המבשר', שהזדהה כנציג העיתון, ונאמר לו שהם לא בטוחים שזה יכנס מסיבות פוליטיות.

"בסופו של דבר", אליבא ד'המבשר', "הם החליטו להכניס ללא לחץ מאיתנו ורק לאחר פרסום המודעה, ביום ג' שעבר, הם הודיעו לנו שהם מבטלים את המשך העסקה לפרסום האירוע".

נציגים הגיעו בלי הזמנה? סגן השר, יעקב ליצמןצילום: נציגים הגיעו בלי הזמנה? סגן השר, יעקב ליצמן
נציגים הגיעו בלי הזמנה? סגן השר, יעקב ליצמן


הסכינים ממשיכים להינעץ

הסיפור הזה, אגב, מהווה רק דוגמא אחת למערכת היחסים המאוד נפיצה השוררת בין 'הסיעה המרכזית' וסיעת 'שלומי אמונים' באגודת ישראל.

חשבתם שאירוע סיום הש"ס ייערך בלי מחלוקת?

ובכן, גם אליו תשתרבבה אש המחלוקת. כזכור, דיווחנו לפני מספר חודשים כי 'שלומי אמונים' ו'דגל התורה' יארגנו יחדיו את אירוע סיום 'הדף היומי' באזור המרכז. ב'שלומי אמונים' הבהירו לנו כבר אז כי האירוע באזור המרכז מעולם לא היה בתחום התעניינותם, וכי הם עוסקים באירוע שיתקיים בירושלים.

אלא שמאז השתנו מספר מהלכים: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנה אל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ויחדיו הרכיבו ועדה, בה חברים כל הסיעות והחוגים ביהדות התורה, שתארגן - תוך אחדות - את האירוע באיזור המרכז. אלא שהניסיון להציג חזית של שלום בהפקת האירוע באזור המרכז (כרגע מדובר על האיצטדיון העירוני של פתח-תקווה, אך שמועות על חילול שבת במקום -משחק כדורגל בשבת האחרונה - עלולות לטרפד את התוכנית), אינן אלא מצג שווא.

לדברי אחד מהמשתתפים, בישיבת היערכות שהתקיימה ביום ראשון, הגיעו נציגי 'הסיעה המרכזית' שלא הוזמנו - והישיבה פוזרה באקורדים צורמים.

כלפי חוץ ינסו הצדדים להציג אירוע שכולו שלום ואחווה, אבל מאחורי הקלעים ימשיכו הסכינים להינעץ.

ועוד דבר אחד די ברור: לקראת הבחירות לכנסת, בעת הניסיונות להרכיב את רשימת 'יהדות התורה', יישלפו הסכינים החדות באמת. ואל תאמינו למי שאומר לכם ש"אין שום בעיה, גפני בראש" או "אין שום בעיה, ליצמן בראש" ו"אין כל ויכוח בנושא".

חכו ותראו, יהיה מעניין. כלומר, כואב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}