כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בניגוד לתחזיות השחונות: הכינרת תעבור את הקו האדום

לכנרת חסרים 6 ס"מ בלבד כדי לעבור את הקו האדום התחתון, והיא תחצה אותו עד שבת • הערכות: בניגוד לציפיות, חורף לא שחון • וגם: כמה גשם ירד אצלכם?

כנרת. צילום: יעקב נחומי
כנרת. צילום: יעקב נחומי

מפלס הכנרת יעלה עד שבת מעל לקו האדום התחתון, כך אמרו אתמול (ד') בשירות ההידרולוגי של רשות המים.

הבוקר (ה') עומד המפלס על מינוס 213.06 מטר - עלייה של חמישה סנטימטרים ביממה אחת בלבד. כעת נותרו לכנרת שישה סנטימטרים בלבד כדי לעבור את הקו.

בשירות ההידרולוגי של רשות המים הסבירו כי חודש ינואר לבדו תרם לכנרת 55 סנטימטר, והוא נחשב לינואר הגשום ביותר בעשור האחרון. גם חודש פברואר התחיל ברגל ימין והוסיף עד שעות הערב של יומו הראשון ארבעה סנטימטרים. 25 מתוך 31 הימים של חודש ינואר היו גשומים, נתון שהופך אותו לשיאן צפיפות אירועי הגשם הגדולה ביותר שנמדדה בישראל מאז קום המדינה. אם בינואר ממוצע זוכה הכנרת ל-60 מיליון קוב מים, השנה היא כבר זכתה ל-90 מיליון קוב מים, 50 אחוז יותר מהממוצע הרב שנתי.

הגשמים הרבים שפוקדים את ישראל בחודש האחרון מפצים על חודש דצמבר, שהיה השחון ביותר שידעה הכנרת מאז 1993. במהלך החודש כולו נתרמו לכנרת שלושה סנטימטרים בלבד. בשנה ממוצעת עולה מפלס הכנרת במטר וחצי, וברשות המים אמרו כי הדבר בהחלט אפשרי. "אם חודש פברואר ייתן את כמות המשקעים הממוצעת, רוב הסיכויים שהכנרת תצליח להדביק את הפער ולהוסיף במהלך החורף מטר וחצי למפלס", ציינו ברשות והוסיפו כי על אף העלייה, חסרים עדיין 4.26 מטר לכנרת מלאה.

בתוך כך, גם במקומות נוספים בארץ נרשמה אמש כמות משמעותית של גשמים. במקומות רבים בצפון נספר אתמול היום הגשום ה-28 ברציפות , לאחר שלאורך היום ירדו עשרות מילימטרים של גשם. כמות השיא נמדדה במושב בית גמליאל שליד יבנה- 70 מ "מ עד שעות הערב. בתל אביב נמדדו 58 מ"מ, ובחיפה 41.

על פי סיכומי השירות המטאורולוגי, הכמות המצטברת הגדולה ביותר מאז תחילת עונת הגשמים הנוכחית ועד שלשום נמדדה באזור הצפון, שבו ירדו בכמה מקומות כמויות גשם הגדולות פי 1.5 ואפילו פי שניים מהממוצע החודשי. בגליל ובגולן נמדדו 400-300 מ"מ, ואילו מזיכרון יעקב וצפונה לאורך מישור החוף נרשמו כמויות שבין 250 ל-320 מ"מ, שהם כבר פי שניים מהממוצע. הגשמים במדבר יהודה מוסיפים לפי שעה לרדת, וכתוצאה מכך גברה הזרימה בנחלים היורדים לים המלח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}