כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"20,000 שקל למי שיחשוף את גנב ספרי התורה"

מבית הכנסת 'משכן ניסים איובי', בירושלים, נגנבו ספרי התורה • מייסד בית הכנסת מבטיח בדמעות: "בניתי את המקום בדמי, מי שישיב את ספרי התורה יקבל 20,000 ש"ח" .

ספרי תורה. צילום: ארכיון
ספרי תורה. צילום: ארכיון

4 ספרי תורה, נגנבו אמש (ב') מבית הכנסת 'משכן ניסים איובי', בשכונת גילה בירושלים.

רב בית הכנסת, הרב יחזקאל מוצא הגיע הבוקר לתפילת ותיקין וכשנכס להיכל בית הכנסת חשכו עיניו: ארון הקודש היה פתוח וריק וקישוטי הספרים זרוקים על הרצפה.

הרב יצר קשר למי שתרם ובנה את בית הכנסת על שם אביו, עופר איובי, תושב השכונה: "עופר תבוא מיד, הייתה פירצה במהלך הלילה", אמר לו הרב.

בלי להסס הגיע איובי לבית הכנסת ונדהם למראה עיניו.

"אנחנו בודקים כל קצה חוט, פנינו למשטרה ואנחנו כעת מגייסים את התקשורת כדי למצוא את הגנבים", אומר איובי ל'בחדרי חרדים': "אני אדם חזק שעבר דברים רבים במהלך חיי, ומעולם לא בכיתי כפי שבכיתי הבוקר".

חנוכת בית הכנסת נחגגה ברוב פאר והדר רק לפני מספר חודשים.

קהל המתפללים, לדבריו של איובי הוא מכל גוון הקשת של הציבור בשכונה, "החזון שלי היה לקבל כל אדם שרוצה להתפלל, בין אם הוא חילוני ובין אם הוא חרדי. הצלחנו לאחד בין הקהילות ולמסד קהילה שמכבדת אחד את השני.

"את כותלי בית הכנסת בניתי בדמי, לא מדובר בעוד בית הכנסת, אלא במשהו מפואר וכך גם היו הספרים".

איובי פנה למשטרה אך הוא לא מסתפק בכך: "אני מבקש ומתחנן מכל מי שיודע דבר לגבי זהות הגנבים או מקום הימצאם של ספרי התורה שיפנה אליי או אל מתפללי בית-הכנסת. אני מתחייב לתת לו 20 אלף שקל, או כל דבר שווה ערך לכך, שיבקש".

גם שדרן 'רדיו ירושלים', אלעד עמדי פרסם את קריאתו של איובי והבטיח את הסכום בשידור. בנוסף לכך, אמר עמדי בשידור כי אם הגנב יחזיר את ספרי התורה ויביא אותם לרדיו הוא יעביר לו סכום נוסף של 10,000 שקל ללא ייחשף.

במקרה, נערכה הערב שמחת הכנסת ספר תורה בבית הכנסת, "שמחה מהולה בעצב", מגדיר זאת איובי.

"אילו הם היו באים הלילה, גם היו גונבים את הספר תורה החמישי". הוא אומר.

המשטרה פתחה בחקירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}