כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מי יוצא בשביל נתניהו? • פייגלין בא, ביבי בלחץ

ה'פריימריז' של 'הליכוד - בעיצומו • בעוד אנשי פיילין מגיעים בהמוניהם להצביע, במחנה נתניהו שוררת אופוריה, אך הוא עצמו לחוץ • שרי רוט עושה סדר ומביאה ספקולציות

נתניהו מצביע בפריימריז של הליכוד. צילום: פלאש 90
נתניהו מצביע בפריימריז של הליכוד. צילום: פלאש 90



למרות הזחיחות שניסה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשדר במהלך הימים האחרונים, נראה כי בשעות האחרונות הוא מתקשה להסתיר את הלחץ בו הוא נתון.

היום (ג', 31 לפברואר) נערכות בכל רחבי הארץ בחירות ליו"ר תנועת הליכוד, לוועידת הליכוד הרביעית ולמועצות הסניפים.

מול נתניהו מתמודד משה פייגלין, האיש שלמרות שהפסדו צפוי מראש לא נרתע ומתמודד פעם אחר פעם על התפקיד.

מתברר כי החשש אותו צפו בליכוד מראש, התממש. בעוד אנשיו של פייגלין מונעים מאידיאולוגיה ומגיעים במסות להצביע, במחנהו של נתניהו שוררת אופוריה המותירה רבים בבתיהם. אפילו העובדה לפיה הצמיד נתניהו את הבחירות לראשות לבחירות לוועידה ולמועצות, לא הצליחו עד כה להוציא די ליכודניקים אל הקלפיות - עד 15:00 הצביעו 14% בלבד - ואחוזי ההצבעה הנמוכים טורדים את מנוחתו של נתניהו.

בשעה 17:00, באופן ספונטני ובלתי צפוי מראש, נשא נתניהו נאום מיוחד בו קרא להניע את קהל בוחריו לצאת מביתם ולהצביע. כבר בבוקר פנה אליהם נתניהו באומרו כי "אני יודע שרובם תומכים בי. אם אנשים יישארו בבית, לא יהיה ביטוי לעוצמת התמיכה ולדרך בה אני מוביל את הליכוד".

סביר להניח שתמיכה בת פחות מ-80% תהיה ניצחון בלתי מספק לאיש שעומד בראש ממשלת ישראל. בבחירות הקודמות זכה פיייגלין ב-23% מקולות המצביעים, אם יחזור על הישג זה גם הפעם, יהיה הדבר בגדר 'נסבל' עבור מחנה נתניהו. הגדלת הכוח תיחשב להפסד צורב.

כך מתנהל ה'פריימריז'

ברחבי הארץ פזורים 154 אתרי הצבעה, בהם מוצבות כ-500 קלפיות לכל מערכת הצבעה, כלומר כ-500 לבחירות לוועידה וכ-500 לרשות המפלגה. בספר הבוחרים רשומים כ-125 אלף בעלי זכות הצבעה מתוך סך כל מתפקדי הליכוד.

הבחירות נערכות בפיקוחה של ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד בראשות השופט המחוזי יהושע גרוס וועדת הפיקוח בראשותו של השופט המחוזי ניסים ישעיה.

בכל הקלפיות לבחירת יו"ר התנועה, נוכחים משקיפים מטעם שני המועמדים: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשה פייגלין. כמו כן בכל קלפי מוצב עו"ד אשר נשכר ע"י חברת כח אדם חיצונית ואין לו שום קשר לליכוד. הוא מפקח במקום על מהלך ההצבעה וספירת הקולות אחרי סגירת הקלפיות.

אחרי ספירת הקולות בבחירות לראשות המפלגה, יעבירו עורכי הדין המפקחים את התוצאות לוועדת הבחירות המרכזית וישלחו את הפרוטוקול החתום באמצעות הפקס.

תוצאות ספירת הקולות בכל קלפי יישלחו למרכז הבקרה והפיקוח שהוקם במיוחד בגני תערוכה בתל אביב. כל הפרוטוקולים ייבדקו על ידי חברי ועדת הבחירות המרכזית.

איחור ואי סדרים

את הבוקר פתח איחור בפתיחת חלק מהקלפיות וזאת בשל תקלה טכנית של חברת כוח האדם "מן פאוור" האחראית על מערך הבחירות. עד לשעה 14:00 הצביעו כ-14% בלבד מכלל הבוחרים, נתון שמכניס ללחץ כבד את אנשיו של ראש הממשלה, שקיוו כי מזג האוויר הנוח יחסית יריץ את האנשים אל הקלפיות.

במחנה פייגלין התלוננו עד כה על כמה וכמה אי סדרים, בין השאר בקלפיות בהתנחלויות בית אל, אפרת, עתניאל וגוש עציון – מעוזיו של פייגלין. באשר לאיחור בפתיחת הקלפיות הגיש מחנהו בקשה לפיה במקומות בהן לא נפתחו הקלפיות עד לשעה 12 (במקום 10 בבוקר) תותר ההצבעה עד ל-23:30, ולא עד לשעה 22:00 כמתוכנן.

על פי התוכנית המקורית, יתפרסמו התוצאות הסופיות של ההצבעה בסביבות חצות, אז צפוי הזוכה (ככל הנראה, נתניהו) לשאת נאום בביתן מספר 14 בגני התערוכה בתל-אביב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}