כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

זינוק של 30% במכירת דירות חדשות בדצמבר

על פי נתוני הלמ"ס, מדד מחירי הדירות ירד בשיעור סמלי, ירידות המחירים - פסקו והיצע הדירות למכירה - גדל • שר הבינוי והשיכון זוקף את הנתונים לפעילותו

בניה. צילום: בחדרי חרדים
בניה. צילום: בחדרי חרדים



נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסמו השבוע מאשרים רשמית כי מדד מחירי הדירות ירד בדצמבר בשיעור סמלי של 0.1%. כלומר, נשאר למעשה ברמתו בחודש נובמבר.

משמעות הנתון היא שירידת מחירי הדירות פוסקת לאחר שבחודשים ספטמבר-נובמבר נרשמו, על פי מדדים שונים, ירידות קלות, של כ-1% לחודש בממוצע, במחירי הדירות.

בחודש דצמבר נמכרו בישראל 1,935 דירות חדשות-עלייה של 30% ביחס לנובמבר וקצב דומה לזה של תחילת שנת 2011. עיקר הזינוק בדצמבר ביחס לחודש הקודם היה בתל אביב, בה מספר הדירות החדשות זינק ב-90% ביחס לנובמבר.

לדברי שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הבשורה המשמעותית ביותר בנתוני הלמ"ס הוא הגידול של 33% בהיצע הדירות למכירה. משמעות היצע גדול יותר היא הורדת ביקושים ומחירים.

לדברי אטיאס, "מאז כניסתי לתפקיד שיווקו משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל קרקעות לבניית למעלה מ-100 אלף דירות בכל רחבי הארץ. הגידול המשמעותי בהיצע הדירות החדשות העומד למכירה הוא תוצאה ישירה מהגידול בשיווק הקרקעות. הגדלת היצע הקרקעות משפיעה יותר מכל התכניות והצעדים האחרים על מצב שוק הדיור והיא תורמת בראש ובראשונה לזוגות הצעירים ולמחוסרי הדיור. אנחנו מתכוונים להמשיך במדיניות שיווקים זו גם בשנה הקרובה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}