כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ומי מציע לסגור את בית הדין הרבני? הרב הראשי בכבודו ובעצמו

בית הדין הרבני סובל זה תקופה ארוכה מעומס-עבודה בשל מחסור חמור בדיינים • הסיבה: העתירות לבג"צ בדרישה לשלב נשים בוועדה לבחירת דיינים • לרב הראשי לישראל יונה מצגר יש פיתרון: לסגור את בית הדין • "בית הדין נמצא במצב הגרוע ביותר בתולדותיו"

שער בית הדין הרבני. צילום: פלאש 90
שער בית הדין הרבני. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

האם נמצאה נוסחת הפיתרון לבעיה המעיקה של מחסור בדיינים ועומס עבודה בבית הדין הרבני הגדול?

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יונה מצגר, מציע לדיינים לסגור את בית הדין, עד לקידום ההליכים לבחירת דיינים חדשים.

בכינוס רבנים שנערך בצפון הארץ, נימק הרב מצגר את המחסור החמור בעתירות שהוגשו לאחרונה לבג"ץ בדרישה לשלב נשים בוועדה לבחירת דיינים - מה שגרם להפסקת פעילות הוועדה.

"מאות תיקים נידונים בבית הדין הרבני הגדול", אמר הרב מצגר. "הדיינים קורסים תחת העומס, והמתדיינים סובלים מעינוי דין. מה הם אשמים שלשכת עורכי הדין לא בחרה אישה מטעמם לוועדה?".

על-פי דברי הרב מצגר, שהובאו הבוקר (ג') ב'ישראל היום', בית הדין נמצא בימים אלו במצב הגרוע ביותר בתולדותיו.

ואכן, כיום פועל בבית הדין הרבני הגדול הרכב דיינים בודד המורכב משני דיינים בלבד, אליהם מצטרפים שני הרבנים הראשיים לסירוגין.

בסביבתו של הרב מצגר מאשרים ל'בחדרי חרדים' את הפרטים ומוסיפים כי דברי הרב יצאו מלב כואב למראה מאמציו של עמיתו, הראשון-לציון הגר"ש עמאר, למנות דיינים חדשים - מאמצים היורדים לטמיון בשל עתירות קנטרניות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}